Xel is een host die al 23 jaar vanuit Utrecht websites online zet en zorgt dat ze ook online blijven. Is dit ook voor jou een interessante host? Lees onze reviews en ervaringen.
Vanaf december ben ik begonnen met een eigen bedrijf. Ik had voor xel gekozen en heb daar geen spijt van. Ze helpen mij vooruit bij het maken van een website in wordpress. Ook kreeg ook snelle ondersteuning bij het aanmaken van een zakelijk e-mailadres.
De slechtste hostingprovider die er maar te vinden is. Uit het niets gewoon je DNS van je domeinnaam aanpassen waardoor je website meer dan 12 uur niet meer beschikbaar is. Mailboxen die ineens worden verwijderd en waardoor ik support mail van meer dan 150 klanten kwijt bent… En laten we niet praten over de enorm trage hosting. Verder niet buiten kantooruren beschikbaar om dergelijke problemen op te lossen… Begin dan geen hostingbedrijf.
Ik heb zelf een ok verstand van computers en lichtelijk van IT. Maar het is toch een uitdaging om te beginnen aan een website en een webmail.
Ik was zeer aangenaam verrast hoe ze bij Xel de stappen uitleggen in jip en janneke taal waardoor zelfs een omaatje van 80 aan de slag kan gaan en dat is een compliment aan ze. Tevens de klantenservice is paraat om je erdoorheen te loodsen op een geduldige en vriendelijke manier als je ff vastloopt.
Ik zou het een ieder aanraden.
Ik ben sinds 2 jaar klant bij Xel. Gisteren hebben ze zonder enige verwittiging mijn site uit de lucht gehaald. Blijkbaar was mijn site gehackt.
Toen ik vanochtend belde, zeiden ze me dat ze herhaaldelijk mailtjes hadden gestuurd. Klopt niet, ik heb heel mijn mailbox doorzicht en niks gevonden. Ook zouden ze me gisteren tevergeefs proberen bellen hebben. Klopt ook niet. Ik heb geen enkele gemiste oproep van hen.
Op mijn opmerking dat ik het geen stijl vond om deze actie zonder waarschuwing te doen, kreeg ik nauwelijks antwoord.
Na aandringen bezorgden ze me een mail met de te ondernemen stappen. Hulp krijg ik niet tenzij ik migreer naar een duurder pakket. Ik betaal nochtans wel voor support.
Ik vind dit vreemd want bij Combell vb is dergelijk support wel inbegrepen. Ik verwacht van Xel die trouwens duurder zijn, toch wel wat service.
Ik ben dus enorm teleurgesteld en moet nu maar zorgen dat ik het in orde krijg. Gaat me veel tijd kosten, om van het verlies aan bezoekers maar te zwijgen.
Altijd gedacht dat Xel professioneel was… Jammer dat ik mijn mening moet bijstellen.
Ik ben al jaren zeer te spreken over de dienstverlening van Xel. Uit alles blijkt dat ze een goed product willen leveren en niet uit zijn op snel geld verdienen.
Je denkt dat je service krijgt maar dat valt tegen als men keer op keer naar het portaal of de XEL Academy verwijst. Facturatie is ook zeer klant onvriendelijk. Je moet iedere factuur uitpluizen en codes op de factuur achterhalen in het portaal want de gerelateerde domeinnaam staat er niet bij. Je ziet dus niet duidelijk in 1 overzicht op je factuur welke kosten er per domeinnaam gemaakt worden. Ook factureert XEL deze niet jaarlijks maar iedere dienst onder een domeinnaam kan op een ander moment gefactureerd worden. Heel onhandig. Je moet ook zelf het producten gamma tot je nemen om te kijken of de diensten nog in verhouding staan tot de wensen. Vandaag was voor mij de druppel toen een klantenservice medewerker weigerde te luisteren, type “if it is not in our system it didn't happen” en uiteindelijk de hoorn erop gooide. 31 jaar ondernemer geweest en nog nooit heeft een medewerker dit binnen mijn bedrijf gedaan.
Ik heb zelf een ok verstand van computers en lichtelijk van IT. Maar het is toch een uitdaging om te beginnen aan een website en een webmail.
Ik was zeer aangenaam verrast hoe ze bij Xel de stappen uitleggen in jip en janneke taal waardoor zelfs een omaatje van 80 aan de slag kan gaan en dat is een compliment aan ze. Tevens de klantenservice is paraat om je erdoorheen te loodsen op een geduldige en vriendelijke manier als je ff vastloopt.
Ik zou het een ieder aanraden.
Ik ben al jaren zeer te spreken over de dienstverlening van Xel. Uit alles blijkt dat ze een goed product willen leveren en niet uit zijn op snel geld verdienen.
Ik had Xel gekozen voor de WordPress hosting van mijn blog omdat anderen zulke goede ervaringen hadden. Nou, dat kan ik bevestigen. Ik ben altijd snel en heel goed geholpen als ik een technische vraag heb of met een probleem zit. Door deze super service kun je je zorgeloos wijden aan de inhoud van je website of blog.
Al jaren ben ik bij XEL en elke keer wordt je met veel professionaliteit en vriendelijkheid geholpen.
Dus een ieder die een nieuw hosting bedrijf zoekt kijk niet verder en bel deze jongens.
Dikke 10
Super geholpen door de klantenservice nadat ik het aanmaken van een SPF recorder niet juist voor elkaar kreeg.
mailtje sturen en volgende dag was opgelost door ze!
we hadden niet veel nodig, een domeinnaam en geregeld een nieuwe redirect. Niettemin: heldere navigatie-website en prima service. Als we een vraag of verzoek hadden werden we altijd snel en naar tevredenheid geholpen!
Bij de klantenservice van Xel werken echte service toppers. De migratie van onze wordpress multisite haiku.nl vanuit Hostnet naar Xel werd prima begeleid. De eerste lijn medewerkers hebben veel kennis van hosting, maar ook van WordPress. Heerlijk als iemand je WordPress problemen snapt en er ook nog snel wat aan kan doen.
Zeer klantvriendelijke en snelle service.
Je wordt als klant goed geholpen. Bij Xel weten ze wat service is.
Xel heeft een zeer goede helpdesk. Vriendelijke medewerkers met veel verstand van zaken. Een aanrader!
Mijn prachtige (vind ik zelf, maar vele anderen ook) Holland Amerika Lijn website is gebouwd door een professional, want zelf heb ik er geen verstand van. Ik weet alleen hoe ik moet updaten, meer niet. En dan is het, bij een probleem, geweldig om de servicedesk te kunnen bellen. Binnen een minuut krijg je iemand aan de lijn, en het probleem wordt binnen de kortst mogelijke tijd opgelost. Fantastisch. Ben je een leek zoals ik, ook dan ben je bij Xel aan het goede adres!
Ik ben al vanaf het begin van deze eeuw klant bij ze en nog steeds naar volle tevredenheid. Recent goede ervaringen met hun afdeling Support voor wat specifieke instellingen en daar hebben ze me goed bij geholpen.
Heel goed en snel geholpen geweest om iets wat mij onbekend was in orde te brengen.
Al jaren klant bij Xel en ALTIJD staan ze me heel geduldig en netjes te woord. Ze nemen alle tijd en lossen mijn vragen ALTIJD op. Geweldig zo'n fijn bedrijf en hun medewerkers verdienen een dikke 10 sterren! Ik beveel ze ten zeerste aan!
Ik ben niet erg handig met websites en ben dan ook heel erg blij met de snelle en handige medewerkers van de helpdesk. Problemen worden altijd direct verholpen!
Xel Media is opgericht in 1999 en gevestigd in Utrecht. Het bedrijf ziet zichzelf als een full-service multimedia bureau en bedient ruim 7.000 klanten. Xel Media richt zich hoofdzakelijk op WordPress Hosting, hiervoor bieden zij drie hosting pakketten aan waarvan het pakket Start met een prijs €9,90 per maand het goedkoopste pakket is. De hosting is geoptimaliseerd voor WordPress en ondanks dat het shared hosting betreft zijn er systeembronnen gereserveerd per klant.
Ben je klant geworden van Xel Media dan kun je bij ons een review achterlaten en zo je ervaring delen met andere gebruikers. We zijn geïnteresseerd in het hosting pakket, wat voor soort website, sinds wanneer je klant bent en hoe de klantenservice bevalt. Vertel in je eigen review uitgebreid wat er goed is en wat juist slecht is. Zo help je andere klanten.