Een host die het een beetje op zijn eigen manier doet: Webreus, een zeer oude en bekende host in het Nederlandse landschap, echter maken ze de goede prestaties nog waar? Lees onze reviews!
Temidden van een grote hoeveelheid (soms herkenbare negatieve) beoordelingen, blik ik als architect/innovator terug op 12 jaren als zakelijke klant bij de Eindhovense hostingprovider WebReus.
Ik reflecteer in vogelvlucht over ruim 150 maanden van meestal server up-time en soms ook langdurige en helaas steeds vaker voorkomende down-times, veroorzaakt door gecrashte buurwebsites in dezelfde shared hosting. Ik benoem de unieke positieve aspecten van WebReus en waarom mensen zoals ik destijds ooit massaal klant werden, en waarom deze nu massaal bij andere providers gaan zoals overal is te lezen. Ook vertel ik waarom ook ik op den duur moest vertrekken.
PRIJSVECHTER
WebReus onderscheidde zich ooit als de goedkoopste van Nederland, goedkoper dan welk ander aanbieder ook! Dit heeft hen een enorm klantenbestand opgeleverd door mond op mond reclame, want hun website was lange tijd sober en simpel, niet meer van deze tijd.
De helpdesk bestond ooit uit een vaste ploeg van ervaren, toegewijde mensen. Er werd ingezet voor langdurige relaties met de klant. Er werd meegekeken en meegedacht naar persoonlijke wensen, dingen opgelost zodat het, eenmaal juist ingesteld ook echt jaaaren goed ging. Ook technisch was alles in orde en als je na veel pogen ergens niet uitkwam, dan werd er ook eens meegekeken met uiteraard server gerelateerde dingen (Apache/htaccess enz).
TROUW
Kortom alles was wel en wee en het bedrijf maakte ooit een gezonde betrouwbare indruk omdat je websites altijd werkten. En een tevreden klant is de beste reclame voor je bedrijf want iedereen vertelt door over zijn goede ervaringen en zo werd WebReus groot. Toen, langzaam en heel geleidelijk, kantelde dit rijkdom aan tevreden klanten om. Als ik een datum moet noemen dan denk ik denken zo in de periode tussen 2012-2014 waarbij veel nadelige veranderingen achter elkaar ontstonden…
KANTELING
– meer server downtimes: als een buur website crashte op de shared hosting, dan waren Alle websites op die server uit de lucht!
– meer dan eens heb ik gestaan voor volle zalen tijdens een presentaties en wilde de presentatie vanaf mijn website opstarten, ook even reclame maken voor je website die je als innovator online hebt staan bij WebReus, maar mijn site gaf dan een time-out vanwege onbereikbaar DNS. Slechter reclame bestaat niet voor een webhoster! Iedereen keek en dacht daar moeten wij NIET bij zitten! Dus of alles werkte snel of zo traag dat je wist: er is weer wat aan de hand met een van de honderden buurwebsites op de shared hosting waar je zat. Dit werd als reden eerlijk aan je verteld als je vroeg om de reden waarom je site eruit lag die en die dag.
– een nieuwe extern ingekochte omslachtige online helpdesk ticketsysteem
– hierdoor ontstond een grotere afstand tot de helpdesk
– soms werden tickets zomaar gesloten zonder een antwoord op je vraag, laat staan een adequate oplossing
– de volledige opheffing van de telefonische support (die daarvoor al slecht bereikbaar was)
– tenslotte: hogere prijzen voor nl domeinen en veel hogere prijzen voor com en org domeinen
Er is al door anderen hier al het een en ander over gezegd in soms zeer negatieve, dramatische reviews, die de ontevredenheid van de klanten in de recente jaren weerspiegelt over het Brabantse hosting reus. Ik denk echter dat deze mensen meer “teleurgesteld” zijn in dan “boos” op WebReus, omdat ze als trouwe oudklant meer hadden verwacht van het bedrijf waar ze jarenlang achter hebben gestaan.
Volgens mij vertellen veel mensen hier over de slechte service van met name nieuwe (jongere?) krachten bij WebReus gecombineerd met de online ticketsysteem. Terwijl de oudere bekendere medewerkers altijd voortreffelijk kundige vriendelijke service hebben geboden. Dat vergeet ik nooit en daar was en ben ik altijd zeer dankbaar voor geweest als klant.
VERTREK
Doorslaggevend voor mijn jeuk om te vertrekken heeft simpelweg te maken met mijn onbeantwoorde verzoeken over één specifieke vraag: “Waar en hoe kan ik U geld betalen voor 1GB pure SSD opslag?” Antwoord is altijd geweest: “Dat kan helaas niet” en “Dat bieden wij helaas niet.” Terwijl vele andere providers tegenwoordig voor een paar euro per maand maar liefst 100GB pure SSD hosting bieden!
Persoonlijk nam ik jaaaren geleden al afscheid van de hard disc drive (HDD) in al mijn computersystemen en vind dat voor dat ene GB opslag die ik nodig heb online, een SSD de enige juiste opslagmedium is vanwege zin lagere access times latencies en zeer hoge que depths bij laden/FTP transfers. Vooral met heleboel kleine bestandjes een merkbaar verschil!
SAMENVATTING
Mijn redenen voor vertrek als zakelijke klant zijn:
– Geen uitzicht/perspectief op modernisering van technieken als SSD ook niet tegen bijbetaling
– De omslachtige tijdrovende externe ticketsysteem en slechtere klantenservice (bij uitval van diensten)
– Trager geworden server met regelmatig en langdurig onbereikbare website
slechte, tot geen, service.
helpdesk bestaat niet, ja er is een telefoon, maar wordt nooit(!) opgenomen.
dit is een grote open put, spam en grootschalig misbruik via deze provider, reeds jarenlang, kies een meer betrouwbare partij. Jaren lang problemen, ben klaar met dit bedrijf.
Als je wil verhuizen krijg je de verhuiscode per mail, maar die werkt dus al een week niet en op geen enkele manier zijn ze bereikbaar. HELP!
Een jaar pakket afgenomen, webreus support erg weinig (niets) dus naar een betere gegaan. Meerdere malen voordat het stilzwijgend verlengen zou ingaan voor nog een jaar bij webreus, afgemeld en opgezegd. Nu doodleuk een factuur krijgen, en verder nergens reactie op?! Op klacht. Nl reageren ze ook niet, duidelijk een stel amateurs daar. Ik schakel mijn rechtsbijstandverzekering hiervoor in, ik betaal niets! Heb netjes opgezegd en het is niet netjes dat webreus nergens fatsoenlijk op reageert, zitten er kleuters daar?
Goede en goedkope Hoster.
Prima prijs/kwaliteitsverhouding.
Eenvoudige installatie van WordPress via Installatron.
Goede support (via e-mail).
In opdracht van een gezamenlijke klant contact opgenomen over een mail doorstuur probleem.
Na het uitleggen van het probleem heb ik goede en snelle reacties gehad met vakkundige informatie en uitleg.
Ik bestel het pakket van €28,99 plus €10,00 voor de automatische invulling van het programma van hun om direct te kunnen beginnen. De betaling was direct tot stand gekomen door ideal. En wat heb ik nu, veertien dagen later? Niets. Ik moet alleen nog bijna € 29 betalen om wat te krijgen! Ik heb legio mails gestuurd, en? er wordt niets beantwoordt. Alleen de betaling binnen 8 dagen krijg ik! Ik ben al sinds 2009 bij hun geregistreerd. Is er misschien een overname geweest? Dan kan ik het nog begrijpen.
Zowel ” standaard hosting” gebruikt voor domeinnamen als “Webreus Power”, en ben zeer tevreden over hun service /Uptime / en support ook, als je bijvoorbeeld een installatie issue hebt vanuit installatron.
Verbeter punten: Ik wil graag een VPS verbinding om mijn email verkeer beter te beveiligen tegen Big Brother. Ik heb Linux , maar ben beslist geen IT man. Ik ben vast niet de enige die dit graag wil. Het zou mooi zijn als hier ( evt tegen betaling) een service pakket voor besteld kan worden.
Ik heb al vele malen bij Webreus het Power WebHosting pakket aangeschaft om websites voor derden te bouwen en heb er goede ervaringen ermee.
Wel is het dus handig als je al wat kennis hebt over FTP, SSL, het installeren van bijvoorbeeld WordPress en het aanmaken van email adressen.
Helemaal offline vandaag, dat wil zeggen mijn website en de emails gekoppeld aan mijn domein. Ook de site van webreus zelf is onbereikbaar. En een telefoonnummer hebben ze ook niet.
Verschillende andere sites niet onder mijn beheer maar waarvan ik weet dat ze ook bij Webreus zitten zijn offline. En nu maar wachten.
Soms zie ik negatieve berichten omdat ze offline zijn, maar dat is de schuld van iemand die de DDoS aanval doet, niet van Webreus. Want je moest eens weten hoe vaak er gepoogd wordt en dat webreus het heeft tegengehouden.
Als ik vragen heb reageren ze best snel en altijd heel duidelijk. Ook als er iets technisch niet goed is wat ik zelf heb veroorzaakt helpen ze. Ik beveel ze van harte aan
Alle websites van Webreus zijn vandaag offline. Wilde toevallig op mijn website kijken en kwam er zo achter. Weet niet hoe lang het al speelt.
In de afgelopen maanden gaat het veel vaker offline met webreus.nl dus ook mijn websites. Helaas ga ik waarschijnlijk overstappen naar andere aanbieders.
Geen idee hoe lang maar ik zit er al jaren met al mijn sites Zeker vanaf 2006.
Ik ben dol op de service. De heren helpen altijd goed. Natuurlijk niet duur ook.
Ik heb een Allround pakket bij WebReus voor nog geen 10 euro per jaar. Onlangs deed zich een probleem voor met het uploaden van bestanden naar mijn site. Ik legde het hen voor en kreeg nog dezelfde dag de oplossing aangereikt. Geen factuur, service van de zaak. Klasse WebReus, dankjewel!
Heb veel domeinnamen bij Webreus. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Service ook goed, reageren snel en adequaat op support vragen.
Website en portaal wel wat gedateerd qua look en feel.
Ik ben al sinds 2010 klant bij Webreus met veel kleine websites. Ze bieden goede hosting voor een goedkope prijs. Slechts bij 3 grote webwinkels heb ik moeten verhuizen naar een ander hostingbedrijf omdat die meer konden bieden. Vooral omdat het bij Webreus wel goed zit, maar als je wat bijzonders wilt of meer uitleg dan kan dat niet. Wel vind ik het geweldig dat ik zelf alle technische dingen kan aanpassen, niet zoals sommige hosters dat je dan contact moet leggen met de klantenservice om iets simpels te doen zoals de PHP versie verhogen.
De klantenservice is alleen per e-mail maar reageert wel snel en adequaat, ik heb liever zo direct iemand met verstand van zaken dan dat je belt en alleen iemand hebt die de telefoon aanneemt en verder er niets van weet en het alsnog doorgeeft aan een ander.
Ik ben dus heel tevreden over Webreus. Het enige minpunt is dat er in die 12 jaar dat ik klant was wel 2 – 3 keer een enorme storing is geweest waarbij de communicatie naar de klant echt heel slecht was.
Zoals de titel zegt, ben al jarenlang klant. Onlangs weer gebruikt gemaakt van hun support en had in een kwartier een antwoord op de email, klasse.
Ik neem al meer dan 15jaar verscheidene pakketten af bij Webreus. Op vlak van prijs / kwaliteit niet te verslaan. Eén keer heeft de mail er enkele dagen uit gelegen door een DDOS-aanval, maar verder nooit problemen. Voor 99% van de sites (klein tot middelgroot) is deze hoster perfect. De support reageerde altijd snel. Gisteren gevraagd mysql te upgraden, vandaag gebeurd. TOP!
Ik heb al jaren standaard pakket en andere domeinen, ze zijn zeer vriendelijk, adequaat, goede prijzen incl btw en concurrerend ! Perfecte web hoster.
WebReus werkt eenvoudig en overzichtelijk met 3 pakketten.
Webreus heeft een wat oud design en of je dan ook de snelste en modernste servers achter dat design hebt staan, daarvoor moet je toch echt de reviews even checken!