Voor de hosting geschiedenisboeken: VIP hosting was ooit een hosting bedrijf gevestigd in Nijmegen. De klanten van VIP hosting zijn uiteindelijk onderdeel geworden van Yourhosting. (onderdeel van Your Online)
VIP Internet is onderdeel geworden van Yourhosting, via de groep Your Online. De website is ook offline en niet meer toegankelijk.
Ik was/ben jaren klant bij “Deziweb”, ik heb daar meerdere pakketten en een 50-tal domeinen. De hosting en de e-mail servers werkten altijd perfect, en de prijs was erg schappelijk.
Vorig jaar is Deziweb zich “Reviced” gaan noemen, de bereikbaarheid is enorm afgenomen, de prijzen toegenomen, en de algehele kwaliteit is afgenomen (bijvoorbeeld, de laatste tijd veel problemen met het versturen van e-mail, de IP's waar deziweb-reviced-vip vanaf stuurt staan op spamlijsten).
Sinds recent is Reviced zich VIP-Internet gaan noemen, en bereikt de kwaliteit een nieuw dieptepunt. Het eind van Oktober is het moment om de BTW aangifte voor Q3 te doen, maar het controlepaneel waar de administratie en facturen achter staat is voorlopig niet beschikbaar door migratie problemen. Hoe ik dat oplos is verder mijn probleem.
Een domein dat ik vorig jaar voor 4.90 voor betaald mag ik nu 12 euro voor neerleggen. De prijzen zijn meer dan verdubbeld. En met vele domeinen en websites daar draaiend ben ik ook niet zo 1-2-3 van ze af…
Duur, verouderd en onbeschoft
Let op! Ze zetten bewust vinkje uit bij Automatisch verlengen van het domeinnaam. Je krijgt daarna geen bericht als een domeinnaam verloopt.
Je kan deze dan tegen kosten je domeinnaam weer vrijkopen. Kosten kunnen daardoor heel erg hoog oplopen!
Na 18 jaar mijn domein bij VIP en voorloper Helder Hosting ondergebracht te hebben (een voor mij interessant maar verder totaal niet interessant domein) verliep de hosting; geen bericht. Enkel wat later van een domeinkaper die geld wilde zien. Nu is dat niet meer het geval maar voorheen vielen zowel VIP als de kapers onder dezelfde beheer BV. (Geldersch beheer). Toeval? Dacht het niet! Boeven zijn het. In plaats van voor de klant te gaan staan krijg je een deksel op de neus bij dit véél te dure hostingbedrijf. Prutsers!
Ik was klant bij Deziweb en toen het VIP Internet is, werd het automatisch overgezet naar een veel duurder pakket wat ik helemaal niet nodig heb. Dit is niet voorgelegd maar en passant medegedeeld in een kort mailtje over de overname of iets dergelijks. Sindsdien hapert mijn e-mail regelmatig, ze maken administratieve blunders en excuses kunnen er ook niet van af. Met een slechte kwaliteit zijn ze wel veel duurder geworden. Geen aanrader.
Na 16 jaar klant te zijn bij VIP kreeg ik deze week te horen dat mijn tarieven met 50 procent verhoogd worden, aangezien ze niet voldoende perspectief in mijn bedrijf zagen. Binnen 5 dagen kreeg ik de volgende factuur met de verhoging in de mailbox. Waardering voor trouwe klanten is bij VIP blijkbaar niet aanwezig. Daarnaast hebben ze geen overzicht over alle diensten voor verschillende BV's die je bij ze afneemt, ze bekijken het per BV en dan krijg je een toeslag van 50 procent op je tarieven. Ik zag dat ze met een nieuw team werken, allemaal een paar maanden actief, zeer slechte ontwikkeling. Gelukkig zijn er alternatieven voor hosting die ook goed zijn.
wij hebben een verhuizing gedaan van onze url's, maar naar nu blijkt moesten wij apart het hostingcontract opzeggen. Dit vinden wij eigenlijk ongehoord, dat zaken zo omslachtig gemaakt worden.
Zijn telefonisch niet te bereiken. Ik ben al een paar weken bezig om contact te krijgen met deze prutsers. Vraag is alleen hoe kom je van deze idioten af?
Iedere week krijg ik berichten met melding dat er nog openstaande facturen zijn. Op het verzoek om een specificatie van de facturen wordt niet gereageerd. Ook bellen is zinloos.
Wegblijven bij dit bedrijf!
was klant van deziweb ging altijd goed tot het vip werd velen malen duurder geworden en zeer slechte service!
Na ruim 20 jaar klant te zijn, doen ze er alles aan om mij weg te sturen als klant. Servicedesk nooit bereikbaar, telefonisch niet bereikbaar, via Chat geen reactie en op mail wordt helemaal niet gereageerd.
Nu al 3 dagen bezig om mijn mail die er al 3 dag uitlegt weer aan de gang te krijgen….
en dit probleem speelde 2 weken gelede ook al….
Ik denk dat ze zich zelf vooral VIP voelen en de klanten zien als klootjesvolk dat kan wachten.
business pakket, ze gooien zonder enige communicatie de emailservers om waardoor heel het bedrijf onbereikbaar is.
bellen helpdesk: nee hoor ze staan je niet te woord.
Wat een
jaren tevreden geweest weet niet welke idioot er nu de baas is daar?
Na 12 jaar dik tevreden te zijn geweest met mijn hostingprovider is het bedrijf overgenomen door VIP Internet. Sindsdien is er van service en kwaliteit geen sprake meer. Op administratief niveau een flinke rommel zoals bijna maandelijks bepaalde diensten dubbel op de factuur of verkeerde datums. Op het gebied van service heerst er meer een cultuur van dit is niet ons pakje aan in plaats van dat er met je wordt mee gedacht. Voor een wat betere supportservice kan je een “support” abonnement nemen waar je dan maandelijks voor betaald. Verwacht van de normale support geen oplossingen.
Zo had ik als voorbeeld een UNmanaged vps (dat kan ik zelf wel) en een bos aan domeinnamen en na de overname lukte het niet meer om mijn domeinnamen te richten op mijn vps. Het antwoord op de navraag hierop was dat ik een unmanaged vps had en dat het buiten de support valt. Terwijl dit naar mijn inzien niets met de vps te maken heeft. Gezien de belachelijke tarieven voor het onderbrengen van een domeinnaam mag er wel een eenmalige uitleg gegeven worden hoe de DNS van het domein voortaan te richten is op de vps. Ten slotte werkte het voor de overname allemaal prima.
Ik heb in elk geval mijn vps en bos aan domeinnamen ergens ondergebracht en wat een verademing.
Ten slotte nog even het vermelden waard dat het beheerplatform van deze partij belachelijk slecht is. Traag, weinig functionaliteit en je moet zelfs achter een bestelling aanbellen want na betaling via ideal loopt het allemaal in de soep.
Conclusie: Doe het jezelf niet aan en ga naar een andere partij!
helemaal klaar mee
Ik was klant bij Deziweb en toen het VIP Internet is, werd het automatisch overgezet naar een veel duurder pakket wat ik helemaal niet nodig heb. Dit is niet voorgelegd maar en passant medegedeeld in een kort mailtje over de overname of iets dergelijks. Sindsdien hapert mijn e-mail regelmatig, ze maken administratieve blunders en excuses kunnen er ook niet van af. Met een slechte kwaliteit zijn ze wel veel duurder geworden. Geen aanrader.
Contracten aanpassen, prijzen absurd verhogen, zeggen dat ze dit duidelijk kenbaar hebben gemaakt terwijl er 1 vage mail is gestuurd die in de spam belandt (ja van een hosting bedrijf).
Drie van mijn kennissen precies hetzelfde gehad. Voor het eerst in mijn leven een aanmaning gehad, omdat andere mails ook in spam kwamen.
Telefonisch niet bereikbaar, onduidelijk portaal. Reviced/Deziweb: wat hebben jullie je klanten aangedaan.
Jarenlang klant bij Deziweb, nu dus VIP.
Contracken aanpassen zonder notificatie. Bedragen meer dan dubbel van wat ik bij Deziweb kwijt was. Heel slecht portaal, met geen optie de klanten service te bereiken, en dan heb ik het nog niet eens over de zo genoemde Klanten Service ge had.
Er zijn een heleboel betere opties dan deze Oplichters.
Ik was vroeger klant bij Deziweb, toen werd dat Reviced en dat werd vorig jaar VIP.
Ik betaal nu 100 euro per jaar meer sinds dat ik bij Deziweb begon en ik wil heel graag opzeggen. Ze zijn echter onbereikbaar per telefoon en de communicatie loopt enkel via tickets. Voor elke manier van communicatie is er wel een ander portaal waar je een account voor moet hebben. Er is totaal geen overzicht.
Ben al geruime tijd klant (eerst bij Helder Hosting, deze is overgenomen door VIP) en nooit echt omkijken naar gehad. Nu is er subtiel via een mail een 120% prijsverhoging doorgevoerd op mijn abbonement. Totaal onbeschofte en belachelijke manier van zaken voeren. Ver weg van blijven, er zijn zoveel meer en betere hosting partijen.
Als klant van Reviced automatisch bij VIP Internet terecht gekomen. Het schijnt dat je hier domeinnamen koopt met een goud randje. Of daar ga je vanuit als je de prijzen ziet. Na mijn domeinnaam ruim van te voren verhuist te hebben naar betere en goedkopere partij krijg ik de volgende dag een factuur voor verlenging. Wat een toeval.
Ik ben via Dezi-web en later Reviced automatisch bij ze terecht gekomen. Ze zijn moeilijk bereikbaar en op een vraag die ik 3 weken via mijn account gesteld heb ik ik nog steeds geen .
Ik betaalde tot vorig jaar ongeveer 40 euro maar dat is nu plotseling verhoogd naar 162 euro voor domeinnaam en simpele hosting. Ik heb daar geen bericht van gezien dus het is of heel subtiel gemeld of er is geen bericht van geweest.
Ik ga op zoek naar een ander bedrijf.
Op zich een prima hosting toen het nog Helderhosting was. Sinds het overnamen door VIP Internet heb ik enkele problemen gehad, vooral het heel langzaam werken van email. Het werd uiteindelijk wel netjes opgelost. Maar met een prijsstijging van bijna 100% maken ze het echt te bont. Ik ga een andere zoeken….