Savvii is actief als Managed WordPress Host binnen het Your Online netwerk (oa. bekend van YourHosting), er zijn minstens twee hosts in opgegaan: Skyberate en Mihosnet. Lees de reviews goed door!
Savvii is sinds 2018 onderdeel van Your Online, Er zijn meerdere labels opgegaan in Savvii, deze transitie lijkt niet geheel vlekkeloos verlopen te zijn gezien alle reacties.
Sinds de overname door Mihosnet alleen maar problemen. Onze VPS en E-mail al bijna een week uit de lucht, wat ons handen vol geld kost. Klantenservice Savvii is onbereikbaar. Bij Mihosnet kreeg je binnen 5 minuten hulp van de broers Mimpen, nu heb je te maken met een onbereikbare service desk. Echt een aanfluiting.
Sinds 2017 klant bij Savvii en zeer tevreden over de dienstverlening (VPS One abonnement). Heb regelmatig WordPress gerelateerde verzoeken of vragen en deze worden altijd adequaat en snel uitgevoerd of beantwoord.
Je hebt snel contact met vakkundige en vriendelijke medewerkers die de tijd nemen om je probleem te beluisteren, op te lossen en/of advies te geven.
Een verzoek tot ondersteuning, zowel telefonisch of via e-mail, wordt ook heel snel opgevolgd, vaak zelfs al binnen een kwartier. Onze 2 websites draaien zeer snel en perfect zonder storingen.
Geen minpunten, maar het zou wel een extra pluspunt zijn als niet-spoedeisende vragen ook buiten kantoortijden zouden kunnen worden gesteld. Wel is er een 24/7 emergency support voor dringende zaken en storingen.
Ben momenteel een paar weken (zakelijke) klant bij Savvii en bijzonder tevreden. Al tijdens het eerste contact was ik blij verrast over de servicegerichte houding, kennis nivo en vriendelijkheid. Dit bleek al snel geen gelukstreffer, al mijn contacten met Savvii medewerkers zijn plezierig geweest. Alvorens mijn website te verhuizen naar Savvii heb ik gebruik gemaakt van de (gratis) 30 dagen proefperiode. Je krijgt een test URL waarop je je site helemaal kan doortesten en -meten op de Savvii server. De resultaten waren verbluffend: de snelheid van mijn site nam met 50% toe! Mijn site is (gratis) verhuisd door Savvi en draait tot volle tevredenheid. Helemaal top!
Al jarenlang klant bij Savvii. Altijd goede en vriendelijke ondersteuning. Servers van Savvii zijn erg snel. Zojuist is er succesvol een upgrade uitgevoerd wat tot nog meer snelheidswinst heeft geleid. Kortom, alles top!
Onze website is sneller dan ooit en altijd online. Savvii is (als het om WordPress gaat) de absolute nummer 1 van Nederland.
Onaangekondigd extra kosten voor een ongevraagde service. Telefonisch niet bereikbaar. Het lijkt wel een robot. Geen antwoorden op vragen. Na overname van het pakket via onze vorige Hosting bedrijf zien ze het als een verdienmodel. Ik adviseer dit bedrijf aan niemand.
Ineens prijsverhogingen van meer dan 400%.
Blijven maar facturen sturen ondanks opzegging.
Dit ondanks dat je betaald hebt voor wat je hebt en dat voldoende is. Allemaal erg bot Take it or leave it.
Dit alles na overname van IPS, voorheen Mevershosting waarmee ik wel erg tevreden was
Het hosting pakket wat we bij Skyberate hadden beviel altijd goed; één server met een aantal domeinnamen er aan gekoppeld. Dat ging bij Savvii niet meer; per domein één server, en dus werd het allemaal extreem veel duurder. Uitgelegd dat we wilden vertrekken omdat ze niet konden bieden wat wij wilden gebruiken, en dat vertrekken was geen probleem. Het voelde zelfs een beetje alsof ze het prettig vonden dat we met ons eenvoudige pakket ergens anders naartoe gingen.
Ik stel voor een rechtszaak te beginnen tegen Savvii. Ik ben met de voorbereidingen bezig . Hoe meer mensen aangifte in beroep gaan tegen deze onbehoorlijke verhogingen , misbruik van algemene voorwaarden, misleiding etc hoe beter .
Net als velen die mij voor gingen 1 ster, omdat minder niet mogelijk is. Naast de vreselijk slechte klantenservice, die niet leest wat je vraagt en foute antwoorden geeft, ben ik in conclaaf over een factuur voor een e-maildienst waar ik niet om heb gevraagd. Ze willen het nu uit handen gaan geven. Ik ben nimmer geïnformeerd dat de dienst er aan kwam en als het al zo was, dan is zeker niet vermeld welke kosten er aan verbonden zijn of hoe je er van af kunt zien. Het lijkt mij sowieso niet legaal dat je zonder je ergens voor aan te melden je een dienst krijgt en daarvoor een fors bedrag in rekening brengt. Zo snel mogelijk weg hier en op zoek naar een andere webhost.
Zeer slechte ervaring mee: sinds de overname een paar jaar geleden zijn de prijzen x8 gegaan, de servicedesk slecht/niet bereikbaar en facturering niet op orde.
Daarnaast hebben ze me opnieuw verbaasd doordat zij recent ongevraagd een betaalde dienst hebben aangezet voor klanten zonder toestemming, nl “premium e-mail”. Klanten van Savvii krijgen dus opeens een factuur voor een dienst die ze nooit gevraagd hebben.
Bij verschillende van mijn klanten die eerder bij Savvii zaten, is dit ongevraagd aangezet tegen betaling, ondanks dat zij geen hosting meer afnamen bij Savvii. Je begrijpt dat dat voor verontwaardiging bij klanten zorgde.
Voor een 3-tal websites heb ik destijds een hostingovereenkomst afgesloten bij Mihosnet. Altijd tot volle tevredenheid bij Mihosnet gezeten. Klantvriendelijk, goede service en een prima prijs / kwaliteitsverhouding. Sinds 2022 is Mihosnet helaas overgenomen door Savvii. Dat was meteen een negatieve ommeslag. Hosting bij Savvii t.o.v. Mihosnet werd in 1 keer ruim 200% duurder. Voor dezelfde performance, geen extra features.
Op 15 maart kregen we een mailbericht van Savvii dat de email functionaliteit die standaard in het hostingpakket werd aangeboden op 15 april wordt omgezet naar premium email. Kosten per maand € 15,99.
Er wordt in de mail op geen enkele manier aangegeven wat de mogelijke alternatieven zijn als je hier niet naar over wilt stappen. Op 15 april krijg ik vanuit Savvii een factuur voor de 3 domeinen facturen voor ruim € 200,00 voor de Premium email dienst. Na contact met Savvii dat ik de email diensten wil stoppen geven ze aan dat dat kan, maar ik moet toch tot einde looptijd betalen. Ongelooflijk asociaal en klantonvriendelijk noem ik dit om tijdens een lopende overeenkomst eenzijdig en zonder goedkeuring te vragen een betaalde dienst aan je overeenkomst wordt toegevoegd.
De eerste website heb ik al verhuisd naar een nieuwe provider. De andere 2 volgen snel.
Voor mij nooit meer Savvii. Wat een aanfluiting!!
Ik was jaren tevreden klant bij Skyberate, sinds de overname door Savvii zijn de tarieven 5x hoger geworden voor dezelfde service.
Ik heb netjes het abonnement overgezet naar een ander hostingbedrijf voor wel een normaal tarief. Savvii is echter niet bereid om een deel te crediteren of het netjes af te handelen. Uiteindelijk heb ik geen zin in het gedoe, maar ik wil mensen wel waarschuwen voor de handelwijze van dit bedrijf.
Ik zat meer dan 20 jaar als tevreden klant bij Mihosnet. Alles ging mis toen Mihasnet werd overgenomen door Savvii. Prijzen die onder het mom van indexatie een aantal maal over de kop gingen. Domeinen die gemigreerd werden en veel duurder werden. Een aaneenschakeling van fouten in de facturatie. Een mailserver die letterlijk meer dan 10 keer zo duur werd.
Wanneer je dan na veel moeite iemand aan de lijn kreeg, dan erkenden ze dat het een zootje was, maar zo'n bedrijfsovername is ook wel heel complex (noot van de schrijver dezes: “Als je iets niet beheerst moet je het niet doen!!”).
En als klap op de vuurpijl komen ze in 2023 vlak voor de zomervakantie met een bericht dat ze de oude (prima functionerende) dedicated Mihosnet server gaan migreren naar een dedicated server van Savvii. Wij kregen letterlijk een paar weken om te reageren. Ik heb meteen aangegeven dat ik dit een zeer onverstandige actie vond om dit zo kort voor de vakantie te doen en stelde voor om dit uit te stellen en hiervoor een normale migratietermijn van 6 maanden te gebruiken, dan kan ik mij als klant daarop voorbereiden. De reactie van Savvii: “Dat kan niet want onze contracten met het betreffende data center lopen af”. Maar Savvii kon garanderen dat alles goed zou gaan en de server na migratie perfect zou functioneren en alles na de migratie minstens zo goed zou werken als daarvoor (dat heb ik heb ik op schrift van Savvii). Ik heb ze zelfs nog een overzicht gestuurd van de performance requirements (die op de oude server probleemloos werden gehaald) en voor onze affiliate marketing site noodzakelijk waren om goed te functioneren.
Helaas, waar ik al bang voor was, het ging fout, de nieuwe dedicated server haalde de noodzakelijke performance niet. Het is Savvii ook niet gelukt om deze performance te halen. Naar ik vermoed hebben ze de site naar een VPS gemigreerd (tja dan gaan zaken als shared resources spelen) en dat voor de prijs van een dedicated server.
Uiteindelijk heb ik alles in oktober vorig jaar bij een andere hostingpartij ondergebracht, die veel beter functioneert en veel goedkoper is dan Savvii.
Wat scherts mijn verbazing deze week, in plaats van hun excuus aan te bieden voor hun falen, stuurt Savvii mij een rekening voor het gebruik van de dedicated server in de periode dat deze niet voldeed aan wat we overeengekomen waren (tja het zal de lezer niet verbazen, maar die ga ik natuurlijk niet betalen).
Wanneer er een prijs voor het aller slechtste bedrijf van Nederland zou bestaan, dan zou ik Savvii daar zeker voor willen nomineren!
Jarenlang tevreden klant van Mihosnet. Tot de fusie. Plots een factuur van +250%. Geen enkel beweging mogelijk… Hele zakelijke benadering, weinig menselijk. Doei!
Ga niet in zee met dit bedrijf. Ze vragen drie keer zoveel als een ander, de service is ronduit beroerd en ze verhogen de prijzen tussentijds rustig met 15%. Alleen jaarcontracten, niet maandelijks opzegbaar. Gevalletje voor Radar dit.
Voorheen zat ik voor mijn e-mail hosting bij Mihos waar ik € 21,78 incl btw per jaar betaalde. Op een gegeven moment werd Mihos door Savvii overgenomen en ging de prijs in één klap naar € 116,01 incl btw per jaar. Maar liefst 5,3 x zoveel voor dezelfde dienst! Echt een belachelijke prijsverhoging. Deze prijs voor alleen e-mail is zelfs nog hoger dan wat ik betaal voor webhosting/domeinnaam bij een andere partij…
Sinds de overname door Savvii ontving ik ook nog eens veel meer spam in mijn e-mail dan voorheen. De service was dus slechter en de prijs meer dan 5 x zoveel.
Nadat ik de factuur van Savvii kreeg, nam ik direct contact op met de klantenservice om mijn abonnement op te zeggen. Ik kreeg te horen dat ik 1 dag te laat was en dat opzegging niet meer mogelijk was. De automatische incasso was toen nog niet doorgevoerd, maar ik kreeg gelijk van de supportmedewerker al het dreigement mee dat als ik de automatische incasso bij mijn bank zou stopzetten Savvii een incassobureau zou inschakelen. Wat een klantvriendelijke houding!
Nu moet ik een jaar betalen voor een dienst die ik niet afneem en die Savvii niet hoeft te leveren. En als ik 1 dag te laat ben met opzeggen, is dat niet meer mogelijk en wordt nog gelijk gedreigd met incassobureaus ook.
De samenvatting van mijn ervaring met Savvii: idioot hoge prijzen, dramatische dienstverlening, 0 klantvriendelijkheid, en ze pakken graag je geld af met dreigementen over incassobureaus. Ze zullen het geld ook wel hard nodig hebben denk ik, omdat er veel klanten wegrennen, getuige de vele negatieve reviews op Trustpilot en andere platformen.
Nadat de dienstverlening bij Mihos is overgenomen door Savvi zijn de tarieven schrikbarend gestegen. Daarom wilde ik mijn overeenkomst beëindigen. Ik gebruik de diensten ook helemaal niet. Nadat de supportafdeling aangaf dat het mogelijk was om de overeenkomst om te zetten naar een maandabonnement en deze maandelijks op te zeggen is die keutel door de salesafdelling weer ingetrokken en zit ik vast aan een jaarcontract. Geen coulance, geen begrip, geen handreiking, niks. Een waardeloze houding waaruit blijkt dat het deze partij alleen maar om het binnenharken van geld te doen is.
slecht bedrijf erg onduidelijk
Savvii heeft de webhost Mihos.net—hier was ik klant—overgenomen en daar ben ik zeer ontevreden over.
1. Ik had geen automatische verlenging voor mijn “Webhosting Shared S” pakket aan staan bij Mihos.net, maar deze heeft Savvii stieken aangezet na de overnamen. En ook nog eens met een verdubbeling van de pakketprijs.
2. Savvii verstuurde de factuur voor mijn domein 3 maanden te vroeg. Ik werd verplicht om mijn domein vervroegd te verlengen tegen een flink verhoogde prijs ten opzichte van het jaar ervoor. Het verschil van de 3 maanden hebben ze mij niet terugbetaald; ook niet na contact opgenomen te hebben met de klantenservice. Dit is een klein bedrag, maar desondanks diefstal.
3. Ik kreeg een reactie op mijn e-mail pas na 5 dagen (als betalende klant).