Voor de hosting geschiedenisboeken: Neostrada was ooit een prijsvechter, waarbij het uiteindelijk goed mis ging door een combinatie van weinig service en verhogingen van prijzen na een overname. De klanten van Neostrada zijn uiteindelijk onderdeel geworden van Versio.
Neostrada is onderdeel van Versio via de groep Your Online. Wij zouden iedereen afraden om nog direct een pakket af te nemen van Neostrada, dit kan je altijd beter doen via de partij die het bedrijf heeft overgenomen om migraties te voorkomen.
Neostrada is echt een schande van een bedrijf voor de hosting wereld. Nadat wij een webhosting pakket hadden overgenomen en deze enkele uren later werd verlengd zonder dat wij hier kennis van hadden kregen wij een torenhoge factuur. Wij hebben direct daarna kenbaar gemaakt dat we het pakket niet meer willen.
Vrijwel direct na deze mail hebben wij een incasso bureau op ons dak gekregen. Mensen die Neostrada overwegen; DOE HET NIET. Het is een schande van een bedrijf met zogenaamd klantvriendelijkheid hoog in het vaandel, forget it. Het is alles behalve dat. Helemaal WAARDELOOS!
Was altijd SUPER-tevreden over Neostrada, totdat ze overgenomen werden ….
Niet meer telefonisch of via de chat te bereiken,
supportmails worden pas na 3-4 (!!) dagen beantwoord,
enorme, echt buitenproportionele prijsverhogingen,
hostngpakketten die onaangekondigd veranderen.
En het wordt je allemaal zo door de strot geduwd.
Echt enorm balen en ontzettend jammer dat mijn oude vertrouwde Neostrada zo in kwaliteit is achteruit gegaan. 🙁
Gelijk verhaal als vele anderen: Neostrada was goed en betaalbaar. Nu is het gewoon veel te duur. Zeer dubieuze zakelijke praktijken.
Ik probeer ze al bijna 2 maanden te bereiken over een factuur die bijna 4 keer zo hoog is als dat deze zou moeten zijn. Ze reageren op geen enkele mogelijkheid, maar hebben we tijd gehad voor een incasso bureau. Wat een oplichters.
Neostrada heet nu Versio. Ik heb ook een telefoonnummer gevonden; 038 72 600 87
Dus ik zou zeggen voor alle mensen hieronder; bel dit nummer! Dat is namelijk het eerste wat ik morgenochtend ga doen.
Nadat de laatste jaren de kosten voor mijn website steeds verdubbelde, dacht ik dat het tijd was voor een andere webhost.
Ik zegde mijn diensten op bij Neostrada en vroeg om mijn EPP code zodat ik kon overstappen.
Even later bleek mijn website verdwenen.
Ik nam uiteraard contact op en Neostrada liet weten dat ik daar opdracht voor had gegeven.
Toen ik vroeg naar correspondentie hierover, hadden ze deze natuurlijk niet.
Ze zouden mijn website terug op internet zetten, maar helaas.
Ik ben nu 6 weken verder, 20 mailtjes, bijna dagelijks telefonisch contact, een heleboel excuses en toezeggingen dat diezelfde dag mijn website weer bereikbaar zou zijn en nog steeds is er niets gebeurd.
Ik heb ook gevraagd hoe zij mij gaan compenseren voor de gelede schade, maar daar wordt natuurlijk niet op gereageerd.
Ongelofelijk, wat n prutsers!!!
Overgenomen door Versio en de kosten gingen met 500% omhoog. Daarnaast geen klantenservice meer, chat functie uitgeschakeld, geen telefoonnummer, e-mails worden weken later beantwoord terwijl je offline bent. Je pakket zonder schrijven aangepast, reseller hosting worden opgedeeld in de maximaal aantal deelbaar wat er mag, dus zowel CPU, geheugen etc. daardoor werkt alles heel traag, voorheen werd het gedeeld door de actieve sites.
Ga niet in zee met Neostrada / Versio!
Alles ging super snel en erg eenvoudig
De slechtste hosting ooit. WEG van Neostrada!!!
De prijsverhoging vorig jaar was verschrikkelijk hoog.
Dit jaar brengt Neostrada me niet op de hoogte van de nieuwe kosten.
Hun support heeft niet gereageerd op e-mails die ik heb gestuurd.
Zonder dat ik erom heb gevraagd, hebben ze mijn account opgezegd.
Met meer dan twintig jaar in de webdesign business heb ik nog nooit zo'n slechte hosting gehad.
De score die ik heb gegeven is veel te hoog
Van €43,- in 2021 naar €450,- per eind 2023.
Simpel rekensommetje leert mij een verhoging van 1000%
Een indexatie kan ik begrijpen, een iets hogere indexatie ook vanwege alle gestegen kosten de laatste tijd. Maar dit is zo absurd en buiten proportie dat ik per direct heb opgezegd.
Wat je hier aan reviews leest is waar, het is echt zo slecht! Belachelijke behandeling van hun klanten en dan 2 weken later pas reageren op emails. Ook ik kreeg opeens een voor mij onaangekondigde prijsverhoging van 50euro per jaar naar 500euro per jaar voor de hosting.
Dat was voor mij de druppel om naar een nieuwe partij over te stappen. Eenmaal overgestapt kreeg ik 3 maanden later nog een fijn trapje na. Ik had namelijk mijn domeinnaamregistraties zoals altijd voor een jaar betaald. Nu kreeg ik van mijn nieuwe hostingpartij dus na 3 maanden opeens facturen om de registraties te verlengen? Na verhaal te hebben gehaald bij mijn nieuwe hosting partij, en vervolgens bij Neostrada, bleek dat Neostrada bij het ontvangen van een betaling voor een registratie van EEN JAAR, zelf voor een andere periode registreert bij SIDN!
Dit bleek ook mijn probleem te zijn want “het staat gewoon in de voorwaarden”… Belachelijk, voel me echt bestolen. Als ik iets voor een jaar koop (staat ook gewoon op de factuur) dan kan ik dat lijkt me redelijkerwijs ook verwachten.
Verder zijn mijn websites stukken sneller bij mijn nieuwe hosting provider dus kwalitatief is er ook op de hosting veel aan te merken. Dit uiteraard voor een lagere prijs nog zelfs dus prijs/kwaliteitsverhouding is ook gewoon slecht. En zoals genoemd, mag je alleen emailen met de klantenservice, waar je dan ook gerust 2 weken op een antwoord kunt wachten!
Kortom, nooit klant worden van dit bedrijf!
Niet doen!
Ik ben al 20 jaar klant bij dit bedrijf. Na diverse on- aangekondigde prijsverhogingen en downgrades ben ik veel van mijn Hosting pakketten gaan verhuizen behalve de reseller Hosting, want in een email van 13/02/2023 heeft men mij gezegd dat deze prijs onveranderd zou blijven. Ik krijg nu een rekening van €179 ex. BTW ipv €119 ex. BTW.
Ik ben meteen in de pen geklommen en heb ze een screenshot gestuurd van hun email aan mij van 13 feb. dit jaar, waarin men mij zei dat dat prijs voor reseller hosting ONVERANDERD was (ik schrok van de zoveelste onaangekondigde prijsverhoging en wilde uitzoeken of ik mijn toen al veel te dure pakket misschien moest verhuizen)
Als antwoord krijg ik:
De mail van mijn collega Hugo is van 13 Februari zie ik, toen was er ook geen wijziging van toepassing in tarieven. Er is op 28 Februari een mailing verzonden.
Ook die mail heb ik niet ontvangen! Ik ontvang altijd alle mails van hun behalve die van de prijsstijgingen. Neostrada is bijna niet bereikbaar.het duurt dagen, soms weken voordat ik een antwoord krijg van ze.
Ik heb om rectificatie van het bedrag gevraagd maar krijg daarop geen antwoord… Vandaag is de laatste dag om te betalen, ik weet niet wat mijn rechten zijn in dit geval dus ik zal wel moeten betalen als ik niet alles kwijt wil zijn….. Ik heb om een bewijs gevraagd dat die email idd naar mij verstuurd is. Ik kijk namelijk dagelijks mijn spamfolder na, dus het lijkt mij sterk dat ik juist altijd hun emails mis (zoals gezegd , ik ontvang AL hun andere emails wel.)
Jammer van wat eens een goed bedrijf was!
Pakketje server + domein genomen in 2020 voor 52 euro, goeie deal, leek het. In 2022, na twee opeenvolgende prijsstijgingen, is de prijs al opgelopen -voor exact hetzelfde product- tot 113 euro. Dat is een prijsstijging van 220%! Normale reactie als klant is dan dat je je dit product opzegt. Dus je gaat in je “user panel” en zet automatisch verlengen uit.
Mooi vanaf, denk je dan. Plots krijg je een jaar later opnieuw een factuur! Het product dat je als pakket hebt genomen, moet je plots 2x opzeggen. Eén maal voor de domein, en 1x voor de server.
Doe jezelf een plezier en blijf hier weg. Als de prijs lijkt mee te vallen, besef dan dat je op termijn bedrogen uit kan komen, waar je vervolgens maar moeilijk van af lijkt te raken.
Wat kan ik meer zeggen dan bovenstaande. Gewoon niet doen.
Ze hebben automatisch mijn hosting pakket verlegt met een jaar (en de prijs verhoogd) terwijl ik wilde overstappen (volgens de wet van Dam kan er niet stilzwijgend worden verlengd mits opzegbaar per maand). Heb nog voor de verleng datum een email gestuurd met het verzoek tot opzegging, mijn pakket verhuist naar een andere hosting provider. Ondanks inmiddels meer dan 10 herinneringen wacht ik nu al meer dan twee maanden op antwoord en zit een incasso bureau in mijn nek te hijgen betreft de onrechtmatige factuur (overigens reageren zij ook niet op mijn berichten nadat ik de situatie heb uit gelegd). Schandalig hoe ze volledig onbereikbaar zijn (er is zelfs geen nummer op hun site te vinden), en een trouwe (ex)klant volledig laten rotten. Ver wegblijven van deze boeven!! Overweeg juridische stappen te ondernemen, reageer op dit bericht mocht je ook een verklaring kwijt wil in het proces.
Neostrada heet nu Versio. Ik heb ook een telefoonnummer gevonden; 038 72 600 87
Dus ik zou zeggen voor alle mensen hieronder; bel dit nummer! Dat is namelijk het eerste wat ik morgenochtend ga doen.
Ik ben slachtoffer van vacaturefraude en heb contact met Neostrada gezocht; ze vroegen om een kopie van ID maar daar was ik even klaar mee na de bovenstaande fraude. Een paar maanden later heb ik alsnog een kopie ID gestuurd en toen kreeg een reply met de mededeling dat ik een nieuwe ticket moest aanmaken.
Sindsdien ben ik 5 keer ziek geweest en had ik niet de puf om er verder nog iets mee te doen. Ik wilde nog wel contact opnemen maar nu heb ik inmiddels post van een deurwaarder. Ook erg fijn dat er geen telefoonnummer is waarmee ik contact met ze kan opnemen. Dat maakt me nog wantrouwender naar deze firma.
Tja, een webhoster waar bij je beter niet in zee kan gaan. In de afgelopen 2 a 3 jaar hebben zij hun prijzen zodanig verhoogt (lees 200 a 300% en dat 2x op rij) dat je dit bedrijf kan onderbrengen onder de noemer malafide bedrijven.
Tevens zijn hun servers zo ingesteld dat je website ontzettend traag word.
Alles van mijn klant was ruim een dag uit de lucht, geen reactie van Support van Neostrada / Versio die hieronder vallen. Gelukkig kon ik met een DNS wijziging de backup van de website die ik zelf bewaar buiten de hosting snel zelf hosten – deze ging direct van 44% op GT metrix naar 99% en 5 keer zo snel. De nieuwe hosting is zelfs goedkoper!
(TIP: altijd externe backups maken bij twijfelachtige hosting)
Natuurlijk kan een storing voorkomen, maar essentieel is wel dat je tenminste een update stuurt of iets op de speciale status pagina plaatst – https://status.versio.nl/
De storing is 2 dagen geleden gemeld bij Neostrada support. Nog geen enkele reactie…. mail die verzonden is aan hun support komt inmiddels met een foutmelding retour. Via Versio ook nul-nada.
Dat er geen storingsdienst is – voor een bedrijf dat zoveel websites en mail host, onbegrijpelijk! en daar vragen ze de hoofdprijs voor.
There are 872 domains being hosted on the IP 185.94.230.142. Nu dus 1 minder want direct overgestapt naar betrouwbare en snelle hosting. https://sopressed.nl/online-afsluiten-hosting-onderhoud/
Het is jammer dat er niet een halve ster kan worden gegeven aan deze club amateurs.
Totaal géén support meer. ‘Wegens aanhoudende drukte..' staat er op de website. Ja, niet raar als er zoveel klachten en problemen worden gemeld en er zware onderbezetting is.
Maar een ticket van 12 dagen geleden nog steeds niet beantwoorden is te gek voor woorden.
Torenhoge prijzen rekenen maar nul service en kwaliteit. Uitmelken noemen ze dat. Ik heb al veel klanten verhuisd naar een andere provider en ga er voor om ook de overige klanten van ons snel over te kunnen zetten.
Neostrada uit Lelystad bood voordelige webhosting aan. Het starterpakket beschikte over 15 GB opslag, SSD en onbeperkt dataverkeer. Volgens het bedrijf maakten 50 duizend klanten gebruik van hun diensten.