Leaseweb begon in 1998 alweer in Utrecht: Is dit nu vele jaren later nog een host waar je goed mee aan de slag kan? Lees de reviews en ervaringen van echte gebruikers!
De zaken rond Mamjo.com kan Leaseweb vrij weinig schelen.
als ik bij hun abuseafdeling een klacht deponeer weigeren ze ook maar een vinger uit te steken naar de klant die hiervoor verantwoordelijk is.
op mamjo.com worden zomaar adressen geplaatst.. zeer schandalig dat leaseweb enkel naar politie wijst en vervolgens geen data uit wilt leveren aan de politie.
Van mijn part mag heel Leaseweb failliet!
Wij hebben een betaalde factuur maar toch weigert Leaseweb onze site online te zetten. Zonder enige vorm van verwittigen hebben ze de server afgesloten, zodat onze e-commerceshop nu down is en wij dus geen inkomsten hebben.
ZEER slechte ervaring dus met leaseweb
Geen klant worden. Ze halen allerlei truukjes uit de kast zodat je zogenaamd niet opgezegd hebt. Dingen zoals een OS opnieuw installeren veranderen zogenaamd de prijs terwijl dit nergens staat, ubuntu 14 naar ubuntu 22. Ze zijn vervallen tot een buitenlandse organisatie die wat mij betreft er hele vieze praktijken op na houdt hoe ze met hun klanten omgaan. alles om maar geld binnen te harken. En ik was jarenlang klant. Nooit meer!!!!!
Waardeloze partij. Communicatie slecht, duurt in sommige gevallen weken voordat ik antwoord krijg op tickets. Moet ook vragen om antwoord. Volgens mij snapt de helft ook niet wat hosting is en wat voor diensten zij leveren.
Zonder te communiceren een cPanel maand contract omgezet naar een jaarcontract wat gelijkt loopt aan een rack. Blijkt dus na twee jaar een jaarcontract te zijn. Drie keer willen wijzigen met heel veel moeite. Twee keer gelijk gekregen dat het om een maandcontract ging, maar nu de laatste keer dat er buiten het jaarcontract kan worden verlaagd. cPanel licenties zijn voor een klant van ons. Tickets liepen in datums steeds op in meerdere weken tot maanden. Qua tijd al meerdere werkdagen ingestoken om aan te tonen dat het maancontracten zijn. Credit nu voor de 2de keer al niet op orde. Moet er weer om vragen.
Onze back-up locatie in Philis Schuberg midden in ons jaarcontract opzeggen en laten verhuizen naar dezelfde hall waar wij al een rack hebben in Iron Mountain. Heel veel onduidelijkheid of het verschillende carriers waren. Rack was verdwenen uit ons portal met alle bijbehorende reverse DNS’en. Rack was verwijderd en later weer toegevoegd, maar zonder alle data. LeaseWeb dacht dat we hadden opgezegd.
November 2021 werd er onderhoud gepleegd aan de stroomvoorziening waarbij één van de 2 PDU’s er 10 uur uit ligt. In 2 weken tijd 4 e-mails moeten versturen om te vragen welke PDU, omdat de tijd begon te dringen om de servers om te zetten. Op de laatste e-mail pas reactie.
Carefully check if the rates you end up paying are the same as advertised. In our case I noticed the same prices we are paid higher than on the website. probably due ‘hidden costs'.
Also the terms to cancel things are NOT 1 month at this provider, but somewhere between 2-16 months. So if you cancel 1 month prior and there is no way for Leaseweb to provide any service they will force you to pay in full.
These are probably 2 important things to keep in mind when considering this provider. Have a great day all.
Geen klant worden. Ze halen allerlei truukjes uit de kast zodat je zogenaamd niet opgezegd hebt. Dingen zoals een OS opnieuw installeren veranderen zogenaamd de prijs terwijl dit nergens staat, ubuntu 14 naar ubuntu 22. Ze zijn vervallen tot een buitenlandse organisatie die wat mij betreft er hele vieze praktijken op na houdt hoe ze met hun klanten omgaan. alles om maar geld binnen te harken. En ik was jarenlang klant. Nooit meer!!!!!
Waardeloze partij. Communicatie slecht, duurt in sommige gevallen weken voordat ik antwoord krijg op tickets. Moet ook vragen om antwoord. Volgens mij snapt de helft ook niet wat hosting is en wat voor diensten zij leveren.
Zonder te communiceren een cPanel maand contract omgezet naar een jaarcontract wat gelijkt loopt aan een rack. Blijkt dus na twee jaar een jaarcontract te zijn. Drie keer willen wijzigen met heel veel moeite. Twee keer gelijk gekregen dat het om een maandcontract ging, maar nu de laatste keer dat er buiten het jaarcontract kan worden verlaagd. cPanel licenties zijn voor een klant van ons. Tickets liepen in datums steeds op in meerdere weken tot maanden. Qua tijd al meerdere werkdagen ingestoken om aan te tonen dat het maancontracten zijn. Credit nu voor de 2de keer al niet op orde. Moet er weer om vragen.
Onze back-up locatie in Philis Schuberg midden in ons jaarcontract opzeggen en laten verhuizen naar dezelfde hall waar wij al een rack hebben in Iron Mountain. Heel veel onduidelijkheid of het verschillende carriers waren. Rack was verdwenen uit ons portal met alle bijbehorende reverse DNS’en. Rack was verwijderd en later weer toegevoegd, maar zonder alle data. LeaseWeb dacht dat we hadden opgezegd.
November 2021 werd er onderhoud gepleegd aan de stroomvoorziening waarbij één van de 2 PDU’s er 10 uur uit ligt. In 2 weken tijd 4 e-mails moeten versturen om te vragen welke PDU, omdat de tijd begon te dringen om de servers om te zetten. Op de laatste e-mail pas reactie.
Carefully check if the rates you end up paying are the same as advertised. In our case I noticed the same prices we are paid higher than on the website. probably due ‘hidden costs'.
Also the terms to cancel things are NOT 1 month at this provider, but somewhere between 2-16 months. So if you cancel 1 month prior and there is no way for Leaseweb to provide any service they will force you to pay in full.
These are probably 2 important things to keep in mind when considering this provider. Have a great day all.
Horrible customer support.
Their billing system does not work. Spontaneously issued 3 invoices for the same product.
Contacted them 6 times, and every time the first reaction is that I have to pay (again!), then they say indeed I don't have to pay, but refuse to cancel their bogus invoices. Then I get a threatening automated notification and the cycle repeats.
Also, old hardware. Slow SSD's with terabytes of mileage and 3 years of hours.
Avoid, avoid!
Heb een tijd een aantal vpsen gehad en die hadden regelmatig storingen en daar krijg je niks voor vergoedt. Vergeet je 1x optijd te betalen, krijg je meteen 62 euro ‘boete' om je kiezen.
Geldwolven zijn het. Support is trouwens ook erg traag.
Uit nieuwsgierigheid een VPS afgenomen bij LeaseWeb, de prijzen waren iets gunstiger dan mijn huidige provider. De server draaide prima tot ik een IPv6 adres nodig had, LeaseWeb loopt hierop zover achter dat het een week taak is om zoiets toe te voegen.
Dag 1:
Om gebruik te maken van een IPv6 adres moet je een support ticket openen, het beantwoorden van deze ticket duurt gemiddeld 4 dagen.
Dag 4:
Een antwoord ontvangen, hierbij is de helft van de ticket genegeerd en ontvang je een KB artikel waarin uitgelegd wordt hoe je dit moet aanvragen. Antwoord terug gestuurd dat ik een aanvraag gedaan heb met de benodigde gegevens zoals in de reactie van de ticket staat.
Dag 8:
Wederom 4 dagen later een antwoord welke range ik wens, ook dit stond in de eerste reactie van de ticket. Hierop besloot ik de VPS te annuleren omdat ik als consument 14 dagen bedenk tijd heb, hierop wil ik dus liever me geld terug.
Dag 12:
De opzegging is verwerkt, maar, omdat ik met de voorwaarden akkoord ben gegaan heb ik geen recht op teruggave van het betaalde bedrag. En als ik toch een klacht wilde indienen moest ik met een advocaat een brief opmaken en toesturen (voor nog net geen €20) wat dus niemand doet op kleine bedragen.
When you lease your rack-space from Leaseweb, chances are that you will be placed in the AMS01 DC, which is the IronMountain DC in Haarlem. This is a decent data-center, with all the facilities you would expect from a modern day DC.
Be advised that Leaseweb itself is a terrible company. Leaseweb has absolutely terrible first line support representatives which are very rude, incompetent and arrogant. After dutch business hours, the level of support even worsens. Getting through layers and layers of first-line liars in order to get requests through requires lots of effort. Even for menial tasks. It seems that there is no inter-departmental communication at all in Leaseweb.
Furthermore, leaseweb's not-functional DC access management panel is terrible. You should avoid this company at all costs if you value your time and money. Do not entrust your assets to this incompetent company.
01-09-2013
Regelmatig storing. Nu toevallig vandaag al meer dan 3 uur uit de lucht door DC storing. Je wordt absoluut niet op de hoogte gebracht van de ontwikkeling. Vaak verwezen naar een site die een keer in de twee uur wordt geupdated (als je geluk heb).
Als je naar hun belt of vragen stelt, wordt je vrij snel afgekapt en doorverwezen naar hun site.
Al met al hele slechte ervaring over met name stabiliteit en bandbreedte en zeker hun voorzorgsmaatregelen bij stroomuitval.
Wij overwegen ten zeerste om na het einde van onze contract naar een ander te gaan.
Ik koos Leaseweb (LW) voor mijn prive VPS vanwege het gebruik van VMware, het grote netwerk en de gunstige prijzen voor de Express cloud producten.
Mijn VPS draait er nu ongeveer een jaar, en meestal zijn er geen problemen, maar ik ben er niet tevreden over.
Er zijn meerdere storingen geweest die gerelateerd waren aan de storage. Het ergste was een grote storing die veroorzaakt werd door een mislukte update van hun storage platform, waardoor mijn VPS niet minder dan 12,5 uur down was. Ik kreeg er alleen een minimaal berichtje over.
Mijn ervaring met de klantenservice bij LW is dat je in principe niet geholpen wordt. Je krijgt minimale notificaties of verklaringen over wat er mis gaat. Zo was er laatst een DDOS waardoor mijn VPS plat lag, okee, kan gebeuren, maar LW informeert je bijvoorkeur *niet* over zulke dingen.
Als je flink zeurt bij de klantenservice krijg je uiteindelijk wel excuses en een verklaring, maar het is erg reactief.
De performance van de VPS is op zich OK, maar IO is zoals te verwachten bij de Express cloud nogal matig, zeg ongeveer 5x trager dan wat je bij fatsoenlijke storage zou krijgen. CPU cycles zijn OK, geen ‘steal time'.
Door de herhaalde storingen en slechte klantenservice ga ik in ieder geval weg bij LW.
De zaken rond Mamjo.com kan Leaseweb vrij weinig schelen.
als ik bij hun abuseafdeling een klacht deponeer weigeren ze ook maar een vinger uit te steken naar de klant die hiervoor verantwoordelijk is.
op mamjo.com worden zomaar adressen geplaatst.. zeer schandalig dat leaseweb enkel naar politie wijst en vervolgens geen data uit wilt leveren aan de politie.
Van mijn part mag heel Leaseweb failliet!
Zeer goed, snelle professionele oplevering. Beschikbaarheid en kwaliteit zijn goed. Prijs is absoluut concurrerend, met name ook als je veel bandbreedte (TB's) per maand nodig hebt kom je niet snel ergens goedkoper uit. Vergeleken met onze vorige aanbieder betalen we nu 3,6% voor verkeer. Aanrader!
Snel, accuraat en klantvriendelijk!
Zeer professionele club.
De geleverde service is uitmuntend. Altijd binnen een paar uur reactie en actie.
Aanrader.
Heb bij leaseweb 2 dedicated servers. Zeer goede ervaring. Servers zijn altijd online en weinig problemen gehad.Prijs is ook netjes. Voorheen DirectVPS, Versio etc. gehad die niet goed waren.
Zeer tevreden klant dus.
Wij hebben een betaalde factuur maar toch weigert Leaseweb onze site online te zetten. Zonder enige vorm van verwittigen hebben ze de server afgesloten, zodat onze e-commerceshop nu down is en wij dus geen inkomsten hebben.
ZEER slechte ervaring dus met leaseweb
Een van oorsprong Nederlands bedrijf dat voornamelijk host voor grote / hele grote partijen. De prijzen voor Leaseweb beginnen veelal hoog. Dit is niet een host waar je je eerste hosting pakketje even afneemt. Dit is een zakelijke host met een focus op servers.