Sinds de overname van Ermis door Ikoula is de service bedroevend slecht. Alles wat fout kan gaan, gaat fout. Ik heb er genoeg van en ga een andere hoster zoeken.
Ooit bij Ermis gezeten, maar dat werd overgenomen door Ikoula. Service holt achteruit. Facturen worden dubbel afgeschreven. Mijn hosting was plots offline omdat ze stopten met DirectAdmin (zonder mij daarvan op de hoogte te stellen). Moest een nieuw hosting pakket aanschaffen, terwijl ik mijn DirectAdmin net had verlengd. Nieuwe hosting is verschrikkelijk en traag. Inloggen gaat moeilijk. 2FA Ingesteld en vervolgens kun je niet meer inloggen. SSL certificaat werkt niet meer. Al mijn websites werden niet meer geïndexeerd sinds het nieuwe hosting pakket. Nul technische ondersteuning. Gelijk overstap gemaakt naar een Nederlands provider en al mijn problemen direct netjes opgelost. Het zal mij niks verbazen dat Ikoula binnen de kortste keren failliet gaat.
Toen het nog Ermis was, was het helemaal top. Nu het al een paar jaar Ikoula is, is het niet meer aan te raden. Geen telefonisch contact te krijgen met Nederlandstalige of zelfs Engelstalige support. Nederlandse verkoopafdeling laat ook niets van zich horen. Ik moet nog steeds geld terugkrijgen uit het tegoed wat ik gestort had, maar daar hoor ik ook niets meer over.
Domeinen worden zogenaamd voor een jaar verlengd, maar bij verhuizing naar nieuwe provider blijkt dat er maar een paar maanden van vooruit betaald te zijn, waardoor ik nu met dubbele kosten zit voor het verlengen van de domeinen. De toon waarop je beantwoord wordt, is op z'n zachts gezegd kort en klantonvriendelijk. Mogelijk doordat de Engelse taal niet de voertaal is, maar daar heb ik niet voor gekozen, dat heeft Ikoula voor mij gedaan.
En de reden waarom ik uiteindelijk weg ben gegaan is dat mijn domein het ineens niet meer deed en ik geen mail meer kon ontvangen. En dat had ik volgens support maar moeten weten omdat ze 1 mailtje een jaar geleden gestuurd hebben waarin letterlijk zowel staat dat ik niets hoef te doen en dat ze een bepaalde dienst gaan stoppen. En dan merk ik nu dat die geschrapte dienst degene was die ik afnam en daardoor dus niets meer bereikbaar was.
Echt belachelijk dat ze daar niet vaker over mailen of zelfs actief achter aan gaan om klanten te behouden. Ik ben nu dus gelijk overgestapt naar een andere provider. Helaas dus met flink wat dubbele kosten.
Ik voel me erg misleid en verraden door Ikoula. Ik heb Ikoula jarenlang gebruikt om mijn bedrijf website te hosten en te domeinen en zoals altijd, voor de datum mijn jaar contract eindigt, heb ik het nog een jaar verlengde dus mijn nieuw jaar contract was al betaald maar Ikoula liet mij helemaal “in de steek ” en mijn website was een maand offline dus een maand zonder reclame te kunnen maken voor mijn bedrijf en mijn werk dienst Het Ikoula ondersteuningsteam deed niks om mij te helpen en ik moest iemand buiten Ikoula inhuren voor een oplossingen te vinden bij deze situatie. De meneer technicus, die ik had ingehuurd, had ook geen hulp van Ikoula gekregen en hij kon helemaal niet meer de plug-in maken om mijn website weer online te zetten. Hij bracht uren en dagen bezig om mails te sturen naar de technische ondersteuning van Ikoula welke deed niks om te helpen mijn website weer online te zetten dus…. Ik moest een andere hosting zoeken en mijn verlengd jaarcontract met Ikoula afzetten omdat Ikoula niet meer dienst aan mijn website gaf. Ik heb een brief naar Ikoula gestuurd waarin ik mijn verlengde contract opzegde en er werd mij een terugbetaling beloofd want het probleem gebeurde door het huidige jaar contract en ik had nog steeds 10 dagen voor het nieuwjaar contract te beginnen. Sinds eind augustus, schrijf ik bijna elke week e-mails naar Ikoula, die nog niet heeft gedaan wat beloofd was en tot nu toe heb ik nog geen cent terug op mijn bankrekening gezien. Als ik bel Ikoula, hoor ik naar een geprogrammeerde “robot stem” met instructies die niet waar zijn volgens het “menu”. Er is nooit iemand bereikbaar. Ik heb de indruk dat de e-mails ook beantwoord zijn door “robots”, speciaal de e-mails van de verkoopafdeling, waarop altijd wordt gereageerd met dezelfde beloftes die niet worden nagekomen. Kordon: mijn klacht hier gaat niet alleen over het geld dat ik terecht terug zou moeten krijgen maar ook over de tijd en energie die van mij ingehuurde technieker en ik verloren hebben zodat mijn website weer online kon en ook over het gebrek aan respect voor de jaren die ik trouw was aan mijn contract met hen was (sinds ze hebben Ermis overgenomen). Ikoula is niet betrouwbaar.
Bij Ikoula heel slechte ervaringen.
De “help”desk is bar slecht bereikbaar, antwoorden zijn onduidelijk en lompe communicatie.
Nu ook nog een domeinnaam in gijzeling nemen; door een fout van Ikoula zelf, die ze pas na een te betalen bedrag goed willen maken. Schandalige praktijken!
Voorheen Ermis; daar was ik heel tevreden over. Maar sinds de overname is het echt heel slecht.
Ooit bij Ermis gezeten, maar dat werd overgenomen door Ikoula. Service holt achteruit. Facturen worden dubbel afgeschreven. Mijn hosting was plots offline omdat ze stopten met DirectAdmin (zonder mij daarvan op de hoogte te stellen). Moest een nieuw hosting pakket aanschaffen, terwijl ik mijn DirectAdmin net had verlengd. Nieuwe hosting is verschrikkelijk en traag. Inloggen gaat moeilijk. 2FA Ingesteld en vervolgens kun je niet meer inloggen. SSL certificaat werkt niet meer. Al mijn websites werden niet meer geïndexeerd sinds het nieuwe hosting pakket. Nul technische ondersteuning. Gelijk overstap gemaakt naar een Nederlands provider en al mijn problemen direct netjes opgelost. Het zal mij niks verbazen dat Ikoula binnen de kortste keren failliet gaat.
Toen het nog Ermis was, was het helemaal top. Nu het al een paar jaar Ikoula is, is het niet meer aan te raden. Geen telefonisch contact te krijgen met Nederlandstalige of zelfs Engelstalige support. Nederlandse verkoopafdeling laat ook niets van zich horen. Ik moet nog steeds geld terugkrijgen uit het tegoed wat ik gestort had, maar daar hoor ik ook niets meer over.
Domeinen worden zogenaamd voor een jaar verlengd, maar bij verhuizing naar nieuwe provider blijkt dat er maar een paar maanden van vooruit betaald te zijn, waardoor ik nu met dubbele kosten zit voor het verlengen van de domeinen. De toon waarop je beantwoord wordt, is op z'n zachts gezegd kort en klantonvriendelijk. Mogelijk doordat de Engelse taal niet de voertaal is, maar daar heb ik niet voor gekozen, dat heeft Ikoula voor mij gedaan.
En de reden waarom ik uiteindelijk weg ben gegaan is dat mijn domein het ineens niet meer deed en ik geen mail meer kon ontvangen. En dat had ik volgens support maar moeten weten omdat ze 1 mailtje een jaar geleden gestuurd hebben waarin letterlijk zowel staat dat ik niets hoef te doen en dat ze een bepaalde dienst gaan stoppen. En dan merk ik nu dat die geschrapte dienst degene was die ik afnam en daardoor dus niets meer bereikbaar was.
Echt belachelijk dat ze daar niet vaker over mailen of zelfs actief achter aan gaan om klanten te behouden. Ik ben nu dus gelijk overgestapt naar een andere provider. Helaas dus met flink wat dubbele kosten.
Ik voel me erg misleid en verraden door Ikoula. Ik heb Ikoula jarenlang gebruikt om mijn bedrijf website te hosten en te domeinen en zoals altijd, voor de datum mijn jaar contract eindigt, heb ik het nog een jaar verlengde dus mijn nieuw jaar contract was al betaald maar Ikoula liet mij helemaal “in de steek ” en mijn website was een maand offline dus een maand zonder reclame te kunnen maken voor mijn bedrijf en mijn werk dienst Het Ikoula ondersteuningsteam deed niks om mij te helpen en ik moest iemand buiten Ikoula inhuren voor een oplossingen te vinden bij deze situatie. De meneer technicus, die ik had ingehuurd, had ook geen hulp van Ikoula gekregen en hij kon helemaal niet meer de plug-in maken om mijn website weer online te zetten. Hij bracht uren en dagen bezig om mails te sturen naar de technische ondersteuning van Ikoula welke deed niks om te helpen mijn website weer online te zetten dus…. Ik moest een andere hosting zoeken en mijn verlengd jaarcontract met Ikoula afzetten omdat Ikoula niet meer dienst aan mijn website gaf. Ik heb een brief naar Ikoula gestuurd waarin ik mijn verlengde contract opzegde en er werd mij een terugbetaling beloofd want het probleem gebeurde door het huidige jaar contract en ik had nog steeds 10 dagen voor het nieuwjaar contract te beginnen. Sinds eind augustus, schrijf ik bijna elke week e-mails naar Ikoula, die nog niet heeft gedaan wat beloofd was en tot nu toe heb ik nog geen cent terug op mijn bankrekening gezien. Als ik bel Ikoula, hoor ik naar een geprogrammeerde “robot stem” met instructies die niet waar zijn volgens het “menu”. Er is nooit iemand bereikbaar. Ik heb de indruk dat de e-mails ook beantwoord zijn door “robots”, speciaal de e-mails van de verkoopafdeling, waarop altijd wordt gereageerd met dezelfde beloftes die niet worden nagekomen. Kordon: mijn klacht hier gaat niet alleen over het geld dat ik terecht terug zou moeten krijgen maar ook over de tijd en energie die van mij ingehuurde technieker en ik verloren hebben zodat mijn website weer online kon en ook over het gebrek aan respect voor de jaren die ik trouw was aan mijn contract met hen was (sinds ze hebben Ermis overgenomen). Ikoula is niet betrouwbaar.
Bij Ikoula heel slechte ervaringen.
De “help”desk is bar slecht bereikbaar, antwoorden zijn onduidelijk en lompe communicatie.
Nu ook nog een domeinnaam in gijzeling nemen; door een fout van Ikoula zelf, die ze pas na een te betalen bedrag goed willen maken. Schandalige praktijken!
Voorheen Ermis; daar was ik heel tevreden over. Maar sinds de overname is het echt heel slecht.
De helpdesk is niet telefonisch bereikbaar, de Engels sprekende dame weet niet dat jullie gevestigd zijn in Rotterdam enz. Sterker nog… haar Engelse taal is nog beroerder als een kleuter. Kortom een drama. en we zijn nu ruim een jaar bezig om de website open te krijgen. Steeds worden we van het kastje naar de muur gestuurd.
De helpdesk is een drama, de support is nog erger, en de oplossingen zijn niet eens te beschrijven. Kortom….. het kan toch geen jaar duren om een simpele website te resetten.
Geen klant meer sinds 2016, omdat toen Ikoula Ermis overnam het van kwaad tot erger ging. Dat neemt niet weg, dat ik op onregelmatige basis nog steeds facturen voor hosting en domeinregistratie van ze krijg, terwijl de betreffende domeinen niet eens meer bij hun geregistreerd zijn sinds 2016.
Contact opnemen met ‘sales' heeft weinig zin, de reactie is dan ‘oh, foutje van ons, u kan het negeren… om vervolgens toch ook de herinneringen, laatste herinnering, dreiging met incasso etc. te krijgen. Daarna is het een jaar stil, tot de domeinen opnieuw verlengd moeten worden.
Waardeloos bedrijf en volslagen incompetente klantenservice.
Wat een verschil met de geweldige service die Ermis vroeger te bieden had.
Bedrijf is van ‘vijf sterren is niet genoeg' tot ‘een halve ster is nog te goed voor ze' gedaald.
Attentie: iKoula is géén Ermis, de eerste heeft de laatst op 11 maart 2016 overgenomen en sindsdien is de service géén ster meer waard.
Als de hosting werkt heb je vaak problemen dat je e-mail op oude servers gehost wordt. Die servers staan bekend als spamservers en het kan dus zomaar zijn dat je e-mails afgewezen worden door de ontvanger omdat de hostingservers op backlists staan. Zie ook eerdere ervaringen van anderen tussen 2015 en nu op deze pagina's.
Dat kunnen ze vaak verhelpen àls je meer gaat betalen en als je überhaupt al door de ‘helpdesk' begrepen wordt.
Die laatste is een baken van onbegrip, vaak duurt het dagen voordat je per e-mail uitgelegd hebt wat er mis gaat en als je ze belt wordt je vaak in slecht Engels/Nederlands afgewimpeld onder het motto: Stuur maar een e-mail.
Maar er zijn ook uitzonderingen ècht! Ik heb ook eens iemand gesproken die me met een zwaar Frans accent in het Neder-Engels wist uit te leggen wat de nieuwe mailserver was. En dat was in oktober 2019 toen de oude Ermis servers certificeringsproblemen kregen.
Wat me meteen op het volgende punt brengt; als klant wordt je werkelijk nergens van op de hoogte gebracht. Een nieuwe service? Geen idee. Een ander klantportaal? Ja dat merk je pas als de oude DirectAdmin niet meer werkt en je een storing bij hen meld. Ga naar de Plesk-interface(?). Certificaat-probleem op de mailserver? Oh, dan moet u het Ermis-protocol/server niet meer gebruiken.
De vraag: ‘Wist u dat niet dan?' is bij iKoula onbekend, ze weten namelijk al; onze klanten worden niet geïnformeerd dus die vraag hoeven we sowieso niet te stellen.
Alléén als er onderhoud aan een server is worden de klanten geïnformeerd.
Kortom; zolang het werkt werkt het.
Maar… àls er ook maar iets is; technisch met de domein-hosting, e-mail (server, spam) of financieel met betalingen en dergelijke. Maak dan je borst maar nat want onbegrip zal uw deel zijn!
Ik was ook een tevreden Ermis klant. Nadat ze werden overgenomen door Ikoula begon de ellende. Regelmatig downtime. Bellen heeft geen zin, je krijgt een slecht Engels sprekende persoon aan de lijn die alleen vraagt of je een ticket wilt aanmaken.
Dat ticket wordt vaak slecht beantwoord (Je vraag wordt amper gelezen) of vaak helemaal niet beantwoord.
Het lijkt erop dat servers niet worden gemonitord.
Wegblijven hier! Nu tevreden klant bij Cloud86
Door een minivakantie had ik vijf dagen betalingsachterstand. Ikoula haalt dan METEEN je website en e-mail offline. Als je dan mailt (gelukkig had ik nog een ander e-mailadres) dat je al betaald hebt, vragen ze om BEWIJS dat je betaald hebt. Hoeveel risico lopen ze door erop te vertrouwen dat je hebt betaald en gewoon de website weer online te zetten? Onbegrijpelijk dat ze denken hiermee klanten te houden. Verder heeft iedereen die gebruik maakt van dit domein zeer veel last van spam. Dus niet alleen vanwege klant'vriendelijkheid' maar ook door de lage kwaliteit ben ik volledig overtuigd om de website weg te verhuizen.
Ooit begonnen bij Ermis. Dat was uitstekend. Later werd dit Ikoula. Hun goedkope pakketten zitten op gratis mailservers die ook voor spam worden gebruikt. Dat betekent dat je IP-adres regelmatig op de blocklist komt. Je kunt dan naar een deel niet mailen.
Afgelopen weken bijna alles bij hun weggehaald. Ik betaal meer, maar ben wel blij dat ik weer bij een Nederlandse provider zit en dat dingen werken.
I have ordered a dadicated server by Ikoula, they attract the new customers with there cheap prices , I have paid 300 euro for configration, but after 10 days nothing is done correctly when i asked for more help, when you try to reach the tech dept. via telephone call it's gonna end with haning on the phone, i have never being able to speak with someone from tech team only sales, sales only give you promises but no work,
I'm really disappointed with all what happend, I have asked for cancelation & full refund but they said we don't do that here.
very bad company ( TOTALY NOT RECOMMENDED )
Sinds 10 jaar lid toen ikoula het heeft overgenomen van ermis is het bergafwaarts gegaan
Wel een Nederlandse website om klanten aan te trekken, maar voor hulp kun je kiezen uit Frans of slecht Engels.
Al diverse keren problemen gehad. Als je een Nederlands e-mailtje naar support stuur, krijg je in het Engels antwoord.
Ik ben jaren geleden voor de hosting van een wordpress site bij Ermis terechtgekomen. Sinds de overname door Ikoula is het een grote ramp.
Van de een op de andere dag kreeg ik allerlei foutmeldingen. Volgens de (uitsluitend slecht Enegslsprekende Franse helpdesk) moest ik maar een dedicated server nemen. Daardoor moest ik echter ineens meer dan het tienvoudige gaan betalen. Als tussenoplossing zouden ze mijn site migreren naar een snellere gedeelde server voor een geringe bijbetaling. Na de verhuizing werd ik echter direct suspended omdat mijn site de performance van de server te veel beïnvloedde.
In plaats van mij te helpen achterhalen wat er aan de hand was, kreeg ik alleen een mailtje met een link naar een Franstalige website waar de dedicated servers op stonden.
De maat is vol. Ik zeg de boel daar op en verhuis naar een andere Nederlandse webhoster die wel behulpzaam is.
Ik heb het hostingpakket opgezegd per eindbetalingsperiode. Dit duurde nog een maand.
De volgende dag was alles gewist.
Het domeinnaam was nog geldig tot Juni. Ook weg. Ik had deze in “redirect” gezet voor
een overgangsperide.
Met de helpdesk kom je niet veel verder. Spreken alleen slecht Engels met een zwaar Frans en Italiaans accent.
Zelfs als weg wilt, houd rekenschap met bovenstaande.
Over iKoula
iKoula is een Frans webhosting bedrijf dat zich met name op dedicated server en VPS richt. Het bedrijf iKoula is tevens eigenaar van een eigen datacenter in Frankrijk. iKoula is opgericht in 1998 en heeft momenteel ruim 25 duizend klanten en host ruim 35 duizend websites. Sinds de overname van de Nederlandse webhoster Ermis is iKoula een stuk duidelijker aanwezig in Nederland. De website en support zijn dan ook volledig in het Nederlands beschikbaar.
iKoula biedt webhosting aan vanaf €1,99 per maand, een VPS vanaf €12,99 per maand en een Dedicated server (XEON) vanaf €29,99 per maand.
Heb jij ervaring met iKoula als hostingpartij dan zouden we het erg leuk vinden als je die met ons zou kunnen delen. Zo kunnen wij weer andere mensen helpen met hun keuze voor de beste webhosters.
Je kan natuurlijk ook altijd gebruik maken van onze hosting vergelijker als je nog twijfelt of dit een goede hosting partij voor jou is.
Ervaringen en klachten over iKoula
Heb jij een webhosting pakket bij iKoula of een andere cloud dienst? Dan horen we graag hoe dit bevalt, denk hierbij zowel aan de kwaliteit van de hosting, het gebruikersgemak en de klantenservice. Deel je ervaringen in een review zodat andere gebruikers weten wat de voor- en nadelen zijn van deze webhoster.