Voor de hosting geschiedenisboeken: Flexwebhosting was een host met ten tijde van de migratie naar Versio veel negatieve reacties. De klanten van Flexwebhosting zijn uiteindelijk onderdeel geworden van Versio.
Flexwebhosting is onderdeel van Versio via de groep Your Online. Wij zouden iedereen afraden om nog direct een pakket af te nemen van Flexwebhosting, dit kan je altijd beter doen via de partij die het bedrijf heeft overgenomen om toekomstige migraties te voorkomen.
Ik ben al geruime tijd klant bij Flexwebhosting. Zonder aankondiging, mogelijk via de krant of zo, is de prijs nu bijna 2,5 keer zo hoog. Ik kan niet begrijpen dat ik voor mijn domein naam vorig jaar nog 12,99 en nu 18,99 moet betalen bij dit bedrijf. Dan nog is mijn pakket van gewoon (ik weet niet meer hoe het heette) overgezet naar compleet. Hierdoor ging de prijs per jaar van 59,88 naar 191,88. Wat een knoeiers. Dit lijkt toch werkelijk nergens op. Ruim drie, ja 3, keer hoger.
Vervolgens gebeld. Na 5 minuten nog geen reactie. Ticketsysteem lijkt uit de lucht (als je hun eigen site leest, ik bedoel je dashboard als klant).
Je leest het overal inmiddels; flexwebhosting is sinds een jaar ongeveer ineens een veel slechtere host geworden. Eenzijdige wijziginen; veel duurdere hostingpakketten en geen telefonische klanstenservice meer. Ik ben meer dan 15 jaar klant geweest bij deze club maar de laatste tijd gaat het goed mis hier. Naast het feit dat mijn mail een aantal maanden niet goed werkte door een verandering op hun server (ZEKER 3 maanden geen mail ontvangen – versturen ging wel) hebben ze nu de abonnementen veranderd (eenzijdig; geen persoonlijk bericht) en zijn de kosten flink omhoog gegaan. Bij navraag hierover krijg ik geen enkel begrip en gaan er gelijk 7,50 aanmaningskosten bij op. Helaas voor flexwebhosting mag dit niet dus ze gaan hier nog de nodige problemen mee krijgen… Nee hosting is inmiddels niet veel meer dan een broodje kaas en je kunt dit voor VELE MALEN minder op de hoek van elke straat beter regelen. Vette afrader dus! Pluspunten kan ik op dit moment helaas niet bedenken!
Twee keer in één maand mijn blog offline vanwege onderhoud en storingen. Bij de tweede storing navraag gedaan wanneer deze verholpen zou worden, wordt er ongevraagd een oude backup terug gezet waardoor ik van meerdere dagen werk kwijt ben.
Deze actie van support was helaas niet meer onomkeerbaar.
Met dit soort praktijken helaas niet aan te raden. De afgelopen tijd lijkt het wat minder te gaan met de stabiliteit
Al jaren klant bij Flexweb naar tevredenheid. Toen kreeg ik plotseling een verdubbeling van de kosten. Vroeger kon je,als er iets was bellen met Flexweb, of ze belde jou. Nu, een voor mij ingewikkeld systeem met een ticket of zo.
Ik heb gemaild naar Flexweb en later een medewerker aan de lijn gekregen ( Tom) die me heel rustig uitlegde wat er was gebeurd, toe gaf dat Flexweb me inderdaad niet van te voren had gewaarschuwd voor deze grote kostenstijging en me daarna prima en duidelijk hielp met pakketten en domeinnamen zo te ordenen dat ik nu veel voordeliger uit ben.
Ik stel Flexweb voor deze fijne service voort te zetten. Goede medewerkers die op een rustige wijze goede uitleg geven en met in gedachte een soort zorgplichtsbesef voor de klant. Zo creeer je een fijne relatie denk ik. Dank Tom.
Het is dat je geen 10- sterrren kunt geven.
Ik heb vele servers bij FXW, tot de dag van vandaag. Afgelopen jaar gigantisch veel storingen gehad. Doen ze weinig tot niks mee, geen compensaties helemaal niks ( als grote klant). Er zitten volgens mij een paar 13 jarigen als support want er gaat nogal geregeld wat mis.
Totdat ik gisteren een server reboot heb aangevraagd, dus gewoon simpelweg de server opnieuw opstarten…wat gebeurt er vervolgens, ze updaten directadmin, zonder mijn weten! en verwijderen vervolgens gewoon ALLE bestanden van de server!
Op deze serverdraaien vele vele websites die afhankelijk zijn van inkomsten via het internet. ALLES is verwijderd! Antwoord van hen: sorry meneer u bent zelf verantwoordelijk.
Terwijl zij op een zaterdag gewoon alles verwijderen zonder mij hiervan op de hoogte te stellen.
Alle emails van diverse bedrijven werken hierdoor in een klap niet meer.
Alle gegevens en laatste aanpassingen zijn WEG!
Een tip: Kies niet voor FXW, want je haalt ellende op je hals!
Flexwebhosting is overgenomen door Versio. En Versio was ooit een voordelige webhost maar heeft onlangs aangekondigd per 1 november de tarieven fors te verhogen. Zogenaamd omdat de leveranciers duurder zijn, maar een domein registreren kan zonder leveranciers. Versio en Flexwebhosting gaan nu voor een NL-domein 24,99 rekenen, terwijl elders nog een nette 5,29 aan de orde is.
En aangezien ik nogal wat domeinen beheer en geparkeerd heb staan, kan ik veel geld besparen door deze domeinen te verhuizen.
In april 2024 aangegeven te gaan stoppen met de diensten van Flexweb en alle domeinen en andere diensten stop laten zetten en verhuisd naar een beter bedrijf.. Blijf echter facturen ontvangen omdat zij hun ticketsysteem afgesloten hebben en de stopzetting nooit verwerkt hebben. Op elke mail die ik stuur krijg ik automatische niets zeggende berichten terug.
Ik blijf hangen in de klantenservice (die geen service biedt maar alleen automatische antwoorden terug stuurt)
Rede van onze verhuizing was ook de slechte service sinds de overname door Versio.
Problemen werden niet meer opgelost. Urenlang aan de telefoon moeten hangen om iemand te spreken te krijgen die het probleem snapte maar als deze persoon er niet was dan werd je dus niet geholpen met oplossingen. Ze laten hun klanten barsten maar verwachten wel dat je hiervoor betaald. Hoe brutaal!
Dat ik hierdoor klanten verlies interesseert ze geen ene moer.
Ongelooflijk dat ze denken hier mee weg te kunnen komen.
Na meer dan 18 jaar, talloze dedicated servers en andere afgenomen diensten is dan het doek gevallen. FXW is door Jeroen destijds verkocht en daarmee is de aftakeling gestart.
Om het omzetverlies van de wegrennende nog een beetje te compenseren zijn bepaalde diensten met 400% verhoogd en hebben ze zich compleet uit de markt geprijsd.
Fatsoenlijk telefoneren of chatten is welhaast onmogelijk gemaakt en de servers liggen er om de haverklap uit.
Verhuizen na zo'n lange tijd is alsof je van bank wisselt; dat doe je niet zo snel.
Maar helaas, zonder enige reactie van dit bedrijf hebben wij na 18 jaar en duizenden betaalde facturen toch alles weggehaald bij deze club.
Sinds twee jaar levert flexwebhosting een bedroevende kwaliteit en service. Wil je dat je website of winkel uren onbereikbaar is voor klanten of supertraag is dan is dit bedrijf een echte aanrader.
Sinds de overname door Versio, is het eigenlijk echt fout gegaan.
Maar toen ik afgelopen zomer opeens prijsverhogingen zag van 40%, was voor mij de maat vol.
Hoewel ik een duur pakket had,op goede service mocht rekenen, werkt hun ticketcenter inmiddels niet meer.
Op stel en sprong moest ik op zoek naar een alternatief. En echt… Ik ben nu zoooooveel goedkoper uit. SSL certificaten zijn nu inbegrepen. Ik betaal nu voor 3 jaar, nog veel minder dan 1 jaar bij Flexwebhosting.
Ik heb met de medewerkers te doen. Het zal niet makkelijk zijn klanten nog tevreden te houden. Gelukkig hebben ze nog creditnota's gemaakt. Inmiddels alle domeinen bij hen weggehaald. En we zijn dus ‘goed' uit elkaar gegaan. Al was dit wel na heel veel frustraties van mijn kant.
Flexwebhosting is vergane glorie en niemand zou daar meer moeten beginnen.
Je bent daarnaast een dief van je eigen portemonnee.
De eerste jaren was mijn website prima gehost bi Flexwebhosting. Heb af en toe nog even gebeld met vragen. Overgenomen door Versio moest ik opeens het dubbele (177 euro) betalen voor het eenvoudigste hostingpakket. Een telefoonnummer was niet te vinden op de website. Pas na het invullen van een vraag, kreeg ik een telefoonnummer te zien. Slechte service voor een veel te hoge prijs.
Zitten al (veel te) lang bij Flexwebhosting, we hebben Premium VPS, maar wat een drama. Met enige regelmaat klapt de server eruit (altijd in weekend…) meestal start het wel een keer weer op, maar dat duurt altijd te lang. Al onze websites liggen dan plat, geen inkomsten…boel gezeur als de boel weer online komt, gestreste klanten etc. Tickets maken kan niet meer. Als je ze belt (kan alleen overdag…), eerst een kan koffie klaar zetten, want een uur zit je zo in de wacht voordat je iemand aan de lijn krijgt, en dan vaak ook nog iemand die er niet iets van af weet…”dat moet ik even vragen”, “collega die daarover gaat is net even weg” etc etc..
als je een vraag per mail stelt, verwacht dan geen antwoord voor je drie weken verder bent, en dan vaak niet een inhoudelijk antwoord of even bellen om het op te lossen. Nu wederom storing, ben er wel klaar mee. Heb jij een hostingbedrijf en wil je een nieuwe klant, neem even contact op. Onze webwinkels willen graag verhuizen.
Ik ben al bijna 14 jaar klant met 2 managed VPS servers bij Flexwebhosting.
De laatste jaren, vooral na de overname van Versio, is de service enorm achteruit gehold. Het ticketsysteem werkt niet meer, de chat wordt niet meer bemand en telefonisch zijn ze alleen nog bereikbaar via een algemeen nummer van Versio met een telefoniste die je niet kan/wil doorverbinden met een techneut waardoor je niet geholpen wordt. Zelfs nood-tickets werden de afgelopen maanden niet opgepakt of pas na enkele dagen, terwijl dit volgens de SLA 15 minuten zou moeten zijn. De service is momenteel bedroevend helaas.
Ik ben al geruime tijd klant bij Flexwebhosting. Zonder aankondiging, mogelijk via de krant of zo, is de prijs nu bijna 2,5 keer zo hoog. Ik kan niet begrijpen dat ik voor mijn domein naam vorig jaar nog 12,99 en nu 18,99 moet betalen bij dit bedrijf. Dan nog is mijn pakket van gewoon (ik weet niet meer hoe het heette) overgezet naar compleet. Hierdoor ging de prijs per jaar van 59,88 naar 191,88. Wat een knoeiers. Dit lijkt toch werkelijk nergens op. Ruim drie, ja 3, keer hoger.
Vervolgens gebeld. Na 5 minuten nog geen reactie. Ticketsysteem lijkt uit de lucht (als je hun eigen site leest, ik bedoel je dashboard als klant).
Flexwebhosting is overgenomen door Versio. Wat verschrikkelijk slecht. Ik moest al niets van Versio hebben na ongehoorde prijsstijgingen voor de domeinen. Flexwebhosting was altijd prima te benaderen tot ongeveer een jaar terug. 4 uurs SLA werd niet nagekomen. Upgrade voor mijn Managed VPS om PHP8 te gebruiken moest voor betaald worden. Terwijl ik al 800 euro per jaar betaal voor steeds slechter worden de service. Ik ben er klaar mee. Nu drama om een paar domeinen te kunnen verhuizen. Ze weigeren de tokens. 3 uur aan de lijn gehangen resultaat ZERO. Ja nep mails met zogenaamde wachtwoorden wat nergens op slaat. Nee weg weg weg en NOOIT meer terug.
Al heel lang (>10 jaar) klant geweest.
Service was altijd goed en vriendelijk.
Sinds de overnamen is daar niet meer van over.
Prijzen rijzen de pan uit en geen service verlenen reden om hier weg te gaan.
Nieuwe host bedrijf een verademing zelfde service als Flexwebhosting 3 jaar geleden gaf voor iets meer dan een derde van de prijs.
Zo help je een bedrijf echt naar de knoppen.
Jammer, jammer, jammer.
Flexwebhosting was vroeger een prima bedrijf. Sinds de overname door Versio is de service om te huilen: op 19 april jl een ticket aangemaakt. Op 2 mei eindelijk een reactie. Zodra mijn contract is afgelopen ben ik weg bij deze bende ?
Na 20 jaar als klant overweeg ik hier weg te gaan. Na de overname is door Versio is service en bereikbaarheid zeer slecht. Tickets worden niet beantwoordt en oude tickets niet meer zichtbaar? Na dit jaar ben ik ook weg.
Betaalde ik in 2020 nog 33 Euro. De eerste keer een verhoging naar 88 Euro. En dan nu ineens 177 euro! Is waarschijnlijk begonnen bij de overname door Versio. Na dit jaar ben ik weg!
Er klopt iets niet met dit bedrijf…waarschijnlijk overgenomen, erge slechte service in tegenstelling tot vroeger. Ben er weggegaan.