Niet te verwarren met zijn gigantische Amerikaanse tegenhanger heb je in Nederland ook nog Dreamhost.nl, lees de reviews goed door of dit een host is die goed bij jou wensen aansluit!
Sinds lange tijd zijn wij klant van Dreamhost. Zij bieden cPanel Hosting, destijds tegen gunstige tarieven.
Maar omdat het bedrijf niet meer investeert in de cPanel software, heb ik besloten om over te stappen naar een andere provider.
Ter info: op dit moment is cPanel 86.0.40 actief op de server van Dreamhost. Deze versie heeft in april 2021 de status End Of Life bereikt. Hierdoor lopen ze vele product- en beveiligingsupdates achter.
Benadeeld als consument
Dreamhost verlengt jaarlijks automatisch je contract. Je moet er volgens hun algemene voorwaarden op tijd bij zijn met je opzegging, namelijk 2 maanden voor de einddatum.
Volgens het consumentenrecht (Wet Van Dam) mag een consument diensten als hosting van websites en registratie van domeinnamen (na de eerste periode) maandelijks opzeggen. Dreamhost handelt in strijd met deze regels. Zij zeggen dat de Wet Van Dam niet op hun diensten van toepassing is. Volgens hun zijn we gehouden aan hun einddatum en krijgen geen geld terug.
Conclusie:
– verouderde hostingproducten
– slechte dienstverlening voor consumenten
Informatie over cPanel
cPanel & WHM® Versions 86 and 92 have reached End Of Life (EOL).
Informatie over opzeggen als particulier
https://webhosters-nl.bearwithus.nl/veelgestelde-vragen/webhosting-opzeggen-als-particulier/
https://www.ictrecht.nl/blog/veelgestelde-vragen-over-de-wet-van-dam
Mijn ervaring met dreamhost is niet goed. In 2012 proberen op te zeggen en iedere keer werd mijn opzegging niet in behandeling genomen; termijn overschreden , staat nog 11 euro heraansluitingskosten open etc etc . Iedere keer werd er wel weer wat uit de hoge hoed getoverd. Nu 10 jaar later is het me uiteindelijk gelukt om van dreamhost af te komen. Voor mij was Dreamhost – Nightmarehost. Incassobureau Crefin vaak de situatie proberen uit te leggen, maar die vonden het geen betwiste zaak. Uiteindelijk heb ik een rechtszaak aangespannen en deze met glans gewonnen. Ik moest een bedrag aan dreamhost betalen maar door het proces te winnen heeft Dreamhost mij moeten terugbetalen vanaf 2012. Het loont om juridisch advies te vragen. Dreamhost heeft het bedrag en proceskosten betaald en kan ik het dossier als gesloten beschouwen. Nooit meer Dreamhost.
Wij hebben hier een aantal domeinen gehost.
Omdat ze ons niet verder kunnen helpen willen wij overstappen naar een andere partij.
Helaas hebben ze geen idee wat service is. 3 maanden aan het lijntje gehouden om vervolgens te horen te krijgen dat je eerst weer een jaar moet betalen omdat je binne de termijn van 2 maanden opzeggen bent gekomen.
Wat een ongehoorde oplichters.
Aan de telefoon (als die al opgenomen wordt) krijg je de heer van den Hoven (eigenaar) die je vervolgens van het kastje naar de muur stuurd.
Ik heb nog een paar domeinen daar staan, maar ben blij dat ik hopelijk binnenkort alles weg gehaald heb.
Wij zijn al geruime tijd klant bij Dreamhost, aangezien directie besloten had om onze website te laten updaten door een externe partij zijn wij met een professional in zee gegaan die vanwege slechte ervaringen met Dreamhost als eerste over wilde stappen. Daar begonnen onze problemen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, er wordt van alles verzonnen om maar geen verhuiscode te hoeven geven. Wij hebben maanden in dit traject gezeten. Telefonisch (010 nr) wordt er ook van alles beloofd maar niets waargemaakt. Als nieuwe klant ben je vast zo geholpen. Mensen die willen verhuizen naar een andere hostingpartij worden, zo nu blijkt nadat ik even ben gaan googlen (doe dit ook ff als je overweegt hier je website te hosten), stelselmatig tegengewerkt. Ik kan niet anders dan mensen met klem te adviseren hier geen website te hosten…
Sinds lange tijd zijn wij klant van Dreamhost. Zij bieden cPanel Hosting, destijds tegen gunstige tarieven.
Maar omdat het bedrijf niet meer investeert in de cPanel software, heb ik besloten om over te stappen naar een andere provider.
Ter info: op dit moment is cPanel 86.0.40 actief op de server van Dreamhost. Deze versie heeft in april 2021 de status End Of Life bereikt. Hierdoor lopen ze vele product- en beveiligingsupdates achter.
Benadeeld als consument
Dreamhost verlengt jaarlijks automatisch je contract. Je moet er volgens hun algemene voorwaarden op tijd bij zijn met je opzegging, namelijk 2 maanden voor de einddatum.
Volgens het consumentenrecht (Wet Van Dam) mag een consument diensten als hosting van websites en registratie van domeinnamen (na de eerste periode) maandelijks opzeggen. Dreamhost handelt in strijd met deze regels. Zij zeggen dat de Wet Van Dam niet op hun diensten van toepassing is. Volgens hun zijn we gehouden aan hun einddatum en krijgen geen geld terug.
Conclusie:
– verouderde hostingproducten
– slechte dienstverlening voor consumenten
Informatie over cPanel
cPanel & WHM® Versions 86 and 92 have reached End Of Life (EOL).
Informatie over opzeggen als particulier
https://webhosters-nl.bearwithus.nl/veelgestelde-vragen/webhosting-opzeggen-als-particulier/
https://www.ictrecht.nl/blog/veelgestelde-vragen-over-de-wet-van-dam
Mijn ervaring met dreamhost is niet goed. In 2012 proberen op te zeggen en iedere keer werd mijn opzegging niet in behandeling genomen; termijn overschreden , staat nog 11 euro heraansluitingskosten open etc etc . Iedere keer werd er wel weer wat uit de hoge hoed getoverd. Nu 10 jaar later is het me uiteindelijk gelukt om van dreamhost af te komen. Voor mij was Dreamhost – Nightmarehost. Incassobureau Crefin vaak de situatie proberen uit te leggen, maar die vonden het geen betwiste zaak. Uiteindelijk heb ik een rechtszaak aangespannen en deze met glans gewonnen. Ik moest een bedrag aan dreamhost betalen maar door het proces te winnen heeft Dreamhost mij moeten terugbetalen vanaf 2012. Het loont om juridisch advies te vragen. Dreamhost heeft het bedrag en proceskosten betaald en kan ik het dossier als gesloten beschouwen. Nooit meer Dreamhost.
Wij hebben hier een aantal domeinen gehost.
Omdat ze ons niet verder kunnen helpen willen wij overstappen naar een andere partij.
Helaas hebben ze geen idee wat service is. 3 maanden aan het lijntje gehouden om vervolgens te horen te krijgen dat je eerst weer een jaar moet betalen omdat je binne de termijn van 2 maanden opzeggen bent gekomen.
Wat een ongehoorde oplichters.
Aan de telefoon (als die al opgenomen wordt) krijg je de heer van den Hoven (eigenaar) die je vervolgens van het kastje naar de muur stuurd.
Ik heb nog een paar domeinen daar staan, maar ben blij dat ik hopelijk binnenkort alles weg gehaald heb.
Wij zijn al geruime tijd klant bij Dreamhost, aangezien directie besloten had om onze website te laten updaten door een externe partij zijn wij met een professional in zee gegaan die vanwege slechte ervaringen met Dreamhost als eerste over wilde stappen. Daar begonnen onze problemen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, er wordt van alles verzonnen om maar geen verhuiscode te hoeven geven. Wij hebben maanden in dit traject gezeten. Telefonisch (010 nr) wordt er ook van alles beloofd maar niets waargemaakt. Als nieuwe klant ben je vast zo geholpen. Mensen die willen verhuizen naar een andere hostingpartij worden, zo nu blijkt nadat ik even ben gaan googlen (doe dit ook ff als je overweegt hier je website te hosten), stelselmatig tegengewerkt. Ik kan niet anders dan mensen met klem te adviseren hier geen website te hosten…
Op bijna alle criteria af te raden. Pas hier mee op!
Tijdens dit driejarig project ben ik alle jaren goed geholpen en was mijn web site altijd bereikbaar. Hiervoor wil ik DreamHost.nl dan ook graag hartelijk bedanken.
DreamHost.nl Web hosting werkt met het cPanel controle paneel. Dit werkt erg intuïtief en heeft veel mogelijkheiden.
Het afgelopen jaar nog niet één storing gehad of een niet werkende web site.
Perfect!
DreamHost.nl voorziet ons al geruime tijd van web hosting diensten.
We zijn zeer te spreken over de klantvriendelijkheid en zeer vriendelijke behulpzame en meedenkende mensen.
Een echte aanrader!
Recentelijk contact opgenomen op zaterdagochtend i.v.m. een probleem met mijn web site. Binnen enkele ogenblikken was het al gevonden, terwijl het probleem aan mijn eigen schuld was te wijten *schaam*
Eerste jaren geen probleem, technische ondersteuning was direct aanwezig als er wat is. Echter storing na stroing is er.
Ben heeel boos geweest toen een server voor de zoveelste keer plat lag, en nu voor langere keer. Reaktie: Ja, je kan wel boos worden, maar helpt niets…
Nu ligt er weer (een andere server) plat, en ben ik weer ff line en ontvang geen mail.
Op mijn verzoeken wordt in het geheel niet gereageerd, Telefonische helpdesk bestaat helemaal niet. Er staat altijd een bandje aan, maar dan ook echt altijd.
Nu ga ik daar weg, en neem een aantal sites mee die ik onderhoud.
Ben klaar met die kabouters.
Na vele jaren tevreden klant te zijn geweest bij Dreamhost.nl is er het laatste jaar van alles aan de hand: In een jaar tijd is mijn website en mijn email zes (6!) maal down geweest gedurende langer dan 8 uur. Het meest extreme was in maart: ik was een WEEK lang niet bereikbaar. Ik dacht: Dat laten ze toch niet weer gebeuren, en nu vandaag ben ik al weer niet on-line met mijn website. Dat kost me net even teveel klanten! Dus: wegwezen hier!
Ik sluit me aan bij de vorige twee reviewers: Bijna een week offline door fouten bij Dreamhost is onacceptabel. Daarnaast blijken ze geen backups te hebben van de gecrashde server. Waardeloos dus.
Zo ‘ie zo zijn ze slordig met zaken, zo worden adreswijzigingen niet of niet goed geregistreerd en krijg je dan opeens aanmaningskosten omdat je de factuur niet betaald zou hebben (terwijl die nooit ontvangen is). Sites die uit de lucht gaan omdat ze zelf een (tijdig betaalde) verlenging niet goed geregistreerd hebben e.d.
Genoeg. Ik ga verhuizen.
Het ging jaren lang geweldig. Ze boden veel mogelijkheden aan voor niet te veel geld.
Maar sinds september vorig jaar zijn er problemen met hun servers, waardoor de bij ons horende websites telkens onbereikbaar raken.
Op dit moment, 7 maart 2011, ligt de server MAFDET.g1ga.nl er uit sind 2 maart !! 6 volle dagen. Precies op een moment dat wij heel veel publiciteit hebben gehad en er heel erg veel verkeer naar onze sites kwam. Dat loopt nu direct allemaal weer leeg !!!
Als ze een redirect hadden aangeboden, waar je je bezoekers heen kon leiden in dit soort gevallen, dan hadden we de nieuwe mensen nog op de hoogte kunnen houden. Nu stoot iedereen pontificaal de neus.
Echt ongelooflijk.
Meer dan 800 hits in 2 dagen op een website die via bovengenoemde site te bereiken was.
De site die nu down is. De site die in alle kranten en op de radio genoemd werd.
En nu .. als het 15 mensen per dag zijn dan is het veel .
Een dergelijke fout is ontoelaatbaar.
Het spijt me erg voor Dreamhost.nl, want ze deden het geweldig. Tot de narigheid in september 2010 begon.
Maar wat er nu aan de hand is kan ik niet accepteren. 6 volle dagen 3 van onze domeinen down.
Sorrie Dreamhost.nl. We gaan verhuizen.
BTW:
Dat e-mail adres van de helpdesk klopt niet.
Daar komt helemaal niets op aan.
(helpdesk@dreamhost.nl)
Al meer dan 24uur liggen hun servers eruit. Het bericht op de helpdesk-site :
“Een nieuwe server zou vandaag nog per koerier gebracht worden, waarna we alle accounts zouden gaan laten lopen via deze nieuwe server, maar om ons onduidelijke redenen is deze nooit gekomen.
Wij begrijpen uw frustratie en delen deze ook zeker met u, maar meer dan we tot op heden hebben gedaan kunnen we helaas niet voor u doen.
U zult uiteraard verder geïnformeerd worden indien dit op u van toepassing is ”
Er blijken ook geen backup's te zijn….
Geen concrete oplossing. Alleen maar slappen excuses. Druk bezig om domeinnamen te verhuizen. Hier wil ik weg. Geen solide bedrijf !!