Bij Combell heb je geen echte goedkope pakketjes meer beschikbaar: maar is alsnog Combell nog wel een interessante host voor starters in Nederland en België? Lees onze reviews en je zal je antwoord snel vinden!
Ik ben gaandeweg in de webontwikkeling beland. En na jaren verschillende CMS-systemen te hebben gebruikt, ben ik blijven vastplakken aan WordPress, vooral door het gebruiksgemak. Plugins toevoegen, thema's veranderen, je kan er alle kanten mee uit. Tot plots iets niet meer werkt, en dan heb je een hostingbedrijf nodig dat je met plezier helpt, no mather what. En Combell is zo: je hebt plots het gevoel dat je kan rekenen op je eigen technisch team. Combell heeft heel veel kennis in huis en staat je elk uur van elke dag vriendelijk te woord en helpt je echt. Ik raad Combell steevast aan, aan al mijn klanten. Ze zijn trouwens spotgoedkoop qua prijs, als je alle support meerekent, en hun voortdurend streven naar het ultieme gebruiksgemak en de hoogst mogelijke klantentevredenheid. Ik ben supertevreden van Combell. Je kunt er gewoon altijd op rekenen.
Combell heeft een ander bedrijf overgenomen en in die tussentijd aanbiedingen gestuurd die er uit zagen als een factuur. Volgens Combell had je als klant van de overgenomen partij de keuze om via een betaling van die factuur (offerte) het domein en hosting te behouden.
Na het niet betalen en het op tijd laten weten weg te willen bij Combell begon de vertragingsmachine. In plaats van behulpzaam te zijn om de EPP code af te geven werd de site uit het hostingpakket gehaald. Toen na verstrijken van de gestelde termijn van Combell werd ook nog eens het domein, wat al niet meer bereikbaar was, ook nog eens 30 dagen bevroren, omdat er niet betaald zou zijn. Wat klopt want we wouden niet met ze meer in zee. Maar wat gebeurd er na 30 dagen? Er was beloofd dat het domein vrij zou komen en registreerbaar. Maar niets is minder waar, het is bezet door hunzelf. Dus je kan het alleen verhuizen. Maar je raad het all. Een EPP code kan alleen afgegeven worden als je de offerte betaald voor verlenging van je domein bij Combell zelf. In Nederland kan dit juridisch niet. Vrij registreerbaar is ook echt vrij registreerbaar. Bedankt Combell voor jullie geweldige belgische service maar niet heus.
Al 10 jaar klant bij Combell, en nog steeds dik tevreden.
Super service !
Overname van Nucleus door Combell is de verwachte ramp. Ongevraagde facturen, domeinnamen en hostingaccounts die verdwijnen of hostingaccounts die al maanden verlopen zijn. Gemaakte afspraken over verlengingen gewoon genegeerd.
Nu maar wachten op support en administratie, want telefonisch zijn ze niet bereikbaar tussen 12u en 13u30.
Sinds de aankondiging van de overname door Combell, zijn we zo snel mogelijk al onze klanten gaan verhuizen. Helaas nog 2 klanten te gaan…
Mijn advies, als expert en jarenlang hostingprovider geweest te zijn, vermijd de cowboys van Combell.
#CombellSucks #Amateurs #WorstHostingProviderEver #Combell #Nucleus #Webhosting #Domainnames
Snelle en goede hosting (geen over provisioned resources om het goedkoop te houden). Prima sevicepanel en in het regelmatige contact dat we als bureau (sitegurus.nl) met Combell hebben na de overname van als onze sites vanaf Byte niets dan lof. Vriendelijke medewerkers, snelle reacties en men komt de afspraken na.
Door hun kwam ons domain maanden op spam blacklists. Hun ip met meer dan 400 websites heeft een héél slechte réputatie
Ben er nu eindelijk weg en het is opgelost
Ben al ruim 20 jaar klant bij Combell met 7 sitebuilders en tiental domeinnamen.
Altijd heel tevreden geweest over de service.
Had ik een vraag of probleem dan kreeg ik altijd van de support afdeling dezelfde dag hulp.
Nu hebben ze dit jaar alles met maar liefst 25% verhoogd !!! en als ik nu een (simpele) vraag heb krijg ik geen enkel antwoord / reactie meer. Wacht nu al 5 dagen op een antwoord !!!!
Schandalig hoe ze momenteel respectloos omgaan met hun klant(en).
En tuurlijk weten ze dat ik niet zomaar weg ga met al die site's die via hun lopen, maar ik raad Combell nu toch zeer af bij nieuwe klanten ! Helaas, want ze waren echt altijd goed in service !
Je recensie is al duidelijk en goed geformuleerd. Het benadrukt je ervaringen en de afname in servicekwaliteit die je hebt waargenomen, samen met specifieke voorbeelden die je punt versterken. Echter, om je feedback nog constructiever te maken, kun je overwegen om specifiek aan te geven wat je als oplossing zou willen zien. Hier is een licht aangepaste versie met deze suggestie:
Ik ben nu bijna 10 jaar klant en heb in het begin uitstekende service ervaren. De kwaliteit van de dienstverlening is echter recentelijk aanzienlijk verslechterd. Ondanks de belofte van 24/7 beschikbaarheid, wordt men vaak pas na 48 uur geholpen, en dat ook nog eens enkel door een receptioniste.
Onlangs heb ik per ongeluk een foutief e-mailadres gebruikt bij een bestelling. Hoewel ik dit binnen 24 uur heb gemeld en alle kosten al betaald waren, wacht ik nog steeds op een oplossing of zelfs maar een reactie. Ook bij technische problemen moest ik herhaaldelijk wachten tot de normale kantooruren voor hulp. Het wekenlang open laten staan van tickets vind ik onaanvaardbaar, zoals blijkt uit een ticket van 16 januari waarop ik pas op 5 februari antwoord kreeg.
Gezien de prijs die ik betaal, verwacht ik een aanzienlijk betere service. Ik heb deze kwesties eerder aangekaart tijdens één van uw evenementen, maar helaas zonder resultaat.
Combell BV Nederland hanteert schimmige praktijken. Ze bieden zogezegd goedkope premium domeinnamen aan via hun website. Eenmaal een domein te hebben gekocht wordt je gemaild door de klantenservice dat registratie 10x duurder is geworden dat wat er eerst vermeld stond en of ze de factuur mogen aanpassen. Geheel niet transparent en klantonvriendelijk.. en niemand zit te wachten op extra administratie van creditfacturen. Bespaar jezelf de tijd en sla Combell over!
Vroeger had ik niets dan lof over Combell. Het was altijd wat duurder dan de concurrenten, maar dat maakten ze meer dan goed met hun uitstekende en snelle support. Op basis van die ervaringen ben ik dan ook reseller geworden, om met zo'n betrouwbare partner aan mijn zij ook de Combell-diensten te kunnen doorverkopen aan mijn klanten.
Tegenwoordig ben ik actief bezig met mijn klanten te verzetten naar andere oplossingen. De support die ooit zo geweldig was, is nu al maanden een grote teleurstelling. Simpele tickets (bijvoorbeeld voor een simpele administratieve vraag) die weken aanslepen zijn eerder regel dan uitzondering geworden.
Regelmatig zijn er ook problemen met de Microsoft 365-licenties die ze resellen, waardoor een klant van mij ondertussen al weken wacht op de activatie van een simpel abonnement. “Waarom duurt het drie weken, als ik naar iemand anders ga is dat dezelfde dag nog in orde”. Daar heb ik inderdaad geen antwoord op, behalve door met mijn vinger naar Combell te wijzen. Op mijn vraag bij Combell of ik mijn geld terug kan krijgen voor een dienst die ze nooit hebben geactiveerd, krijg ik uiteraard geen reactie.
De technische support is ook niet langer telefonisch te bereiken, en via de telefoon wordt me steeds verteld dat ik een mail moet sturen. Die mails blijven echter verschrikkelijk lang aanslepen.
Tegenwoordig kost Combell me meer klanten en moet ik helaas concluderen dat Combell niet meer de betrouwbare partner van weleer is.
Misschien hebben ze ondertussen te veel klanten en kunnen ze die support niet langer garander
Ik ben nooit in zake geweest met combell krijg wel een aanmaning voor het eerst dat ik een bedrag moet betalen voor mijn website. Heb nooit eerder van dit bedrijf gehoord. Stop aub met aanmaningen en dreigingen sturen naar de deurwaarder te stappen.
Heb jullie bedrijf nooit benaderd voor een service.
This is Chayon. I am a digital marketer.
Na jaren tevreden klant bij Byte te zijn geweest gedwongen meegegaan naar Combell. Echt spijt van deze overstap. Ben nu al ruim jaar bezig om over te stappen, moet meerdere malen opzeggingen indienen, waarna ze mij weer houden aan een nieuw jaarcontract, want die worden standaard weer voor jaar verlengd. Dit terwijl alle domeinnamen zijn verhuisd hebben ze – e weten ervan – mijn webhosting van al deze domeinen laten doorlopen. Geen notificatie over ontvangen, maar wel opeens de factuur. Dat is de enige communicatie. Op moment van klagen blijkt dat ik ook nog veel goedkoper uit was geweest met een partnercontract, maar dat ze daar zelf geen actie op ondernemen. Ben dus nu dubbel de sigaar. Zit nog met x-aantal hostingpakketten die ik niet meer gebruik een extra jaar aan deze prutsers vast. Verder weet ik nu ook dat ik jaren teveel heb betaald voor mijn hosting. Mijn tip… sla Combell over als mogelijke hostingpartij over in je zoektocht naar een nieuwe hostingpartij.
They took over from another company, then, sent emails with invoice that they say ended up in spam, they cut of my register eu Domain on Easter Monday (a public holiday in Belgium) and sent me an email to inform me of an outstanding invoice. I paid within a few minutes of receiving the only email I ever got. Now they want me to pay an additional 44.40€ for late payment (zero working days) on a 44.77€ invoice I paid yesterday for a one year eu domain renewal. I will not pay the fine and have asked for a refund of the instant transfer of 44.77€ for the renewal I did yesterday. I will register a new domain somewhere else. This is a scam, and happens over the Easter long weekend… Strange… waiting for my refund in order to complete my dossier in order to file an official complaint at EU level.
Al mijn klant die bij Byte zaten zijn destijds overgenomen door Combell. Maar ze hebben bij nagenoeg al mijn klanten de pakketten ongevraagd verhoogd en verdubbeld.
Ze bieden een pakket voor 4 websites. Maar klanten met 3 websites krijgen 2 pakketten in de facgtuur, dus 3 website voor 430 euro!
Bijzonder slechte praktijken en dus zeker niet aan te raden.
Zojuist mijn pakket gewijzigd (naar een kleiner pakket). De medewerkers van Combell hebben snel gereageerd en waren behulpzaam. Ik had al voor het hele jaar betaald, maar zij hebben het deel dat ik niet gebruik snel terug betaald. Ik heb al een aantal jaar een webhosting pakket bij ze en heb al eerder te maken gehad met hun klantenservice. Ik kan ze alleen maar aanraden!
Jaren geleden bij combell.nl gekomen op advies van webhoster byte.nl . Het was even wennen met het nieuwe cpanel. Met de uitstekende service van combell is het gelukt al de websites in mijn beheer onder te brengen in een reseller pakket. Vergeleken met controlpanels van een aantal andere vaak veel goedkopere webhosters, die ik niet bij naam zal noemen, is combell een verademing. Het scheelt uiteindelijk veel tijd. Inderdaad iets duurder dan andere webhosters, maar onder de streep uiteindelijk goedkoper. Kwaliteit van de hosting is uitstekend en de service is buitengewoon goed.
Ook wij komen oorspronkelijk van Byte. Onze ervaring met Combell is zeker goed. De hosting infrastructuur is super geregeld. De sites zijn snel (geen overbelaste servers etc) en ze hebben uitstekende technische kennis. De ervaring die onze collega aanbieders kennelijk met ze hadden herkennen wij zeker niet. Natuurlijk werken ze anders dan bij Byte en moet je even de moeite nemen om te leren hoe de nieuwe omgeving werkt. Bij vragen wordt er snel en technisch inhoudelijk gereageerd. En als we bellen is de wachtrij echt nul komma nul; we krijgen direct contact. Misschien zit het verschil in onze technische kennis over hosting maar tot nu toe kunnen we onze klanten echt prima bedienen met de Combell hosting.
Dit bedrijf heet mijn oude host Byte overgenomen. Toppunt is nu een plotselinge prijsverhogingen van 35%. Oplichters. Alleen pakketten beschikbaar met gigantische hoeveelheden GB's aan ruimte en 5 databases. Op de site worden pakketen aangeboden vanaf €6,- per maand dit is een jaarcontract daarna vliegt het gelijk naar €220,- Al mijn pakketten hebben ongevraagd een upgrade gekregen. Hier is ook niets aan te doen volgens de helpdesk van Combell. Ongevraagd meer ruimte gekregen (die ik niet nodig heb) maar moet er verplicht voor betalen, schandalig Zeer ontevreden klant hier.
toen een gedeelte van byte werd overgenomen is het gezeik begonnen.
eerst worden de facturen dubbel zo duur en als je een rede vraagt krijg je als antwoord: je kunt ja overstappen naar een andere provider als het je niet bevalt.
stelletje oplichters zijn het. en de klantenservice erg onvriendelijk.
Combell, opgericht in België in 1999, is met 167.000 klanten en 500.000 actieve domeinnamen een van de grotere hostingbedrijven in Nederland en België. Hun webhosting draait op drie datacenters in België, waarbij verhuizing, SSL en SSD gratis zijn inbegrepen. Klanten kunnen hun ervaringen met de diensten en support van Combell hier delen.