We zijn al jaren klant bij CloudVPS, maar we ontdekten hun ware service toen we het contract voor een VPS beeindigden. Eén van onze klanten had niet alle gegevens van zijn site overgezet. Toen de VPS down ging, zat hij met een probleem.
1 mailtje naar Cloudvps was voldoende om het probleem op te lossen. Binnen een paar uur waren alle gegevens beschikbaar. Zonder vragen. Zonder kosten. Top!
DIT IS EEN WAARSCHUWING! Cloud VPS is een absolute no go. Doe het niet! Sinds de overname een jaar geleden is het ECHT drama. Zeer veel downtijd. Afgelopen 3 dagen 4 uur down! Helpdesk weet niet wat te doen. Wij maken hier gebruik van openstack en zijn opzoek naar een betrouwbaar bedrijf. Tips welkom!
Niks dan lof voor CloudVPS! De oplevering van de VPS ging zeer snel en de support is geweldig. De prijzen zijn daarnaast ook nog eens erg aantrekkelijk. De voornaamste website die ik op de VPS draai ontvangt zeer veel (gelijktijdige) bezoekers, dus uptime is voor mij zeer belangrijk. Nu, na 6 maanden, heb ik nog geen minuut downtime gehad, heerlijk!
Als klant van het eerste uur moet ik helaas bemerken dat de dienstverlening stagneert. Toen het bedrijf nog XLS hosting heette was het contact super. Je kreeg support en je vragen werden goed beantwoord en er werd zelfs meegedacht. Uiteindelijke van vele hostingspakketten overgestapt naar een VPS. Echter het bedrijf begon te groeien en het mijne helaas te krimpen en de support ging achteruit. De focus lag niet meer op hosting maar op hun nieuwe ontwikkelingen. Introductie van SLA niveau's kwamen er opeens zonder ingelicht te worden. De prijs is in verhouding met andere partijen niet aan de lage kant maar gebaseerd op eerdere service verlening vond ik dat geen probleem. Het grootste probleem wat ik de afgelopen jaren bemerk is de communicatie van alle veranderingen die worden toegepast. Bijvoorbeeld een goed werkend backup script met dagelijkse en wekelijkse backup werd opeens uitgefaseerd nadat ik verplicht moest migreren naar een nieuwe VPS omdat de oude niet meer up to date werd gehouden. Op de nieuwe VPS is er wel een backup faciliteit maar nog steeds voor mij gevoel niet werkend of in ieder geval niet zoals ik gewent was. Kortom als oude klant bemerk je alle veranderingen pas achteraf. Vroeger adviseerde ik iedereen richting deze provider, nu ben ik daar terughoudend in geworden. Jammer want als klant van het eerste uur verwacht je meer en wil je positief blijven.
Zeer goede ervaringen met CloudVPS als webhoster. Sinds 2012 hebben wij daarom al onze VPS-servers bij CloudVPS ondergebracht.
– Goede support
– Telefonisch goed bereikbaar
– Direct actie ondernemen bij calamiteiten
– Eerlijk en transparant bij problemen
– Voldoende kennis en expertise om lastige server configuraties en problemen op te lossen
Afgelopen maanden is CloudVPS flink aan het investeren in nieuwe server op een nieuw platform met onder andere SSD Caching met dm-cache. Hier plukken wij nu erg de vruchten van en de servers zijn veel sneller en beter schaalbaar.
CloudVPS is voor ons momenteel de juiste keuze. Ga zo door!
DIT IS EEN WAARSCHUWING! Cloud VPS is een absolute no go. Doe het niet! Sinds de overname een jaar geleden is het ECHT drama. Zeer veel downtijd. Afgelopen 3 dagen 4 uur down! Helpdesk weet niet wat te doen. Wij maken hier gebruik van openstack en zijn opzoek naar een betrouwbaar bedrijf. Tips welkom!
Als klant van het eerste uur moet ik helaas bemerken dat de dienstverlening stagneert. Toen het bedrijf nog XLS hosting heette was het contact super. Je kreeg support en je vragen werden goed beantwoord en er werd zelfs meegedacht. Uiteindelijke van vele hostingspakketten overgestapt naar een VPS. Echter het bedrijf begon te groeien en het mijne helaas te krimpen en de support ging achteruit. De focus lag niet meer op hosting maar op hun nieuwe ontwikkelingen. Introductie van SLA niveau's kwamen er opeens zonder ingelicht te worden. De prijs is in verhouding met andere partijen niet aan de lage kant maar gebaseerd op eerdere service verlening vond ik dat geen probleem. Het grootste probleem wat ik de afgelopen jaren bemerk is de communicatie van alle veranderingen die worden toegepast. Bijvoorbeeld een goed werkend backup script met dagelijkse en wekelijkse backup werd opeens uitgefaseerd nadat ik verplicht moest migreren naar een nieuwe VPS omdat de oude niet meer up to date werd gehouden. Op de nieuwe VPS is er wel een backup faciliteit maar nog steeds voor mij gevoel niet werkend of in ieder geval niet zoals ik gewent was. Kortom als oude klant bemerk je alle veranderingen pas achteraf. Vroeger adviseerde ik iedereen richting deze provider, nu ben ik daar terughoudend in geworden. Jammer want als klant van het eerste uur verwacht je meer en wil je positief blijven.
We zijn al jaren klant bij CloudVPS, maar we ontdekten hun ware service toen we het contract voor een VPS beeindigden. Eén van onze klanten had niet alle gegevens van zijn site overgezet. Toen de VPS down ging, zat hij met een probleem.
1 mailtje naar Cloudvps was voldoende om het probleem op te lossen. Binnen een paar uur waren alle gegevens beschikbaar. Zonder vragen. Zonder kosten. Top!
Ik heb voornamelijk ervaringen met hun OpenStack omgeving. Deze blijkt instabiel. Veel storage storingen waardoor de machine in read only mode ging. In het afgelopen jaar al veel downtime gehad op verschillende machines. Telefoon wordt altijd netjes opgenomen, maar informatief en behulpzaam is het zelden. Beloftes over IPv6 implementatie en andere zaken worden niet nagekomen. Op Twitter wordt je geblokkeerd als je een kritische vraag stelt.
Al met al een vreemde zaak. Het is een grote partij met een goede naam en bovendien zijn de servers erg snel. Maar de betrouwbaarheid en censuur zijn echt een NO GO. Voor non critical zaken zal ik zeker wat machines draaien, daar zijn de prijzen gewoon goed voor.
Erg slechte customer service. Storingsdienst die niet opneemt, of beloofd terug te bellen zonder dat te doen.
Helpdesk overdag alleen via mail, zelfs als je ze belt zeggen ze “Stuur alstublieft een mail”.
Reageren gebeurt sporadisch, en vaak alleen als je ze gebeld hebt met het ticketnummer.
Qua customerservice dus een ramp.
Servers en customer interface voor OpenStack werken prima, ten minste als er geen storing is. Afgelopen tijd veel storingen met netwerk storage op hun OpenStack platform, waardoor onze productieomgevingen er vele uren uitgelegen hebben.
Hun netwerkperformance is ook niet om over naar huis te schrijven. Soms valt een virtual private netwerk met een daaraan gekoppeld floating IP opeens een aantal uur niet meer van buitenaf te benaderen. Heb ook vaak last van packetloss waardoor verbindingen erg slecht zijn.
Als je op zoek bent naar een cloud provider die klantgericht is en een goede uptime heeft, zoek dan alsjeblieft iemand anders.
Waarschuwing voor de kleinere gebruiker die van internetprider verandert en daarmee een ander e-mail adres krijgt: denk er aan dit in je gegevens te veranderen!
Ik was ruim 8 jaar trouwe klant en betaler van cloudvps en ben verleden jaar van provider verandert. Aangezien ik als kleine ondernemer naast een kantoorbaan werk, deed ik niet veel met mijn website en heb geen moment gedacht aan het aanpassen van e-mail.
Cloudvps stuurt al haar facturen, aanmaningen en ingebrekestellingen per mail. Ongeacht of de mail als undeliverable mail terugkomt.
Groot was mijn verbazing toen ik geconfronteerd werd met een brief van het incassobureau…..
Cloudvps staat in het gelijk en ik heb deze kosten te betalen.
Cloudvps krijgt van mij een dikke vette nul voor wat betreft klantvriendelijkheid!
Ze hadden een alternatief e-mail adres tot hun beschikking, mijn telefoonnummer en mijn huisadres. Ze hadden op zijn minst 1 9oging kunnen doen.
Wees gewaarschuwd!
Ik ga op zoek naar een klantvriendelijker organisatie.
Ben al jaren klant bij cloudVPS, met up en downs mbt downtime. Men heeft diverse problemen gehad om met het groeiend aantal machines om te kunnen gaan, de netwerk storage is diverse malen oorzaak van downtime geweest op onze machines.
Het laatste jaar zijn de problemen echter op 1 hand te tellen, en het aantal VPS-en dat ik bij hun in afneem is inmiddels opgelopen tot rond de 20.
De VPS-en zijn goedkoop en snel, helpdesk is echter beneden de maat en alleen per email beschikbaar, dit is allemaal leuk en wel, maar als jouw productie machine niet meer werkt, is email (en de bijbehorende wachttijd) niet acceptabel.
Sinds enige maanden ben ik overgestapt op hun openstack framework, dit is echter nog niet productie waardig, machines zijn inmiddels meerdere malen spontaan gereboot, maar de problemen met de volumes zijn het grootste. Mounten via de API is onbetrouwbaar, volumes raken soms spontaan niet meer beschikbaar of zijn niet meer te mounten.
Kudos voor CloudVPS om te experimenteren met openstack, het is echter nog niet stabiel genoeg voor productie doeleinden, en daar zou men eerlijk over moeten zijn.
“Goede servers, slechte service” – dat is de meest gepaste samenvatting van mijn ervaring. Vooropgesteld: ik ben inmiddels bijna 5 jaar klant bij CloudVPS, en in die periode in de meeste tijden tevreden geweest over CloudVPS. Neem dit s.v.p. mee als u deze ervaring leest. CloudVPS levert namelijk een snelle VPS, een goede up-time en een prettig dashboard om alles in te beheren en statistieken (load etc) in te zien.
Maar…
… zodra er hulp nodig is van de support desk, zet je dan schrap. Die ervaring is alles behalve fijn. En nee – dit is niet op één situatie gebaseerd waarbij ik als “gefrustreerde klant” mijn reactie uit als een ervaring, maar iets wat meermaals (door de jaren heen) heeft voorgevallen. De huidige situatie waar ik in zit bevestigd dit.
Lang verhaal kort werkt de VPS al 3,5 week niet naar behoren en ben ik nog altijd dagelijks aan het “leuren” om stap-voor-stap verder te komen. Om enkele voorbeelden te noemen:
– De response tijd is m.i. drastisch naar beneden gegaan. Sporadisch binnen enkele uren, maar doorgaans pas de volgende dag.
– Inhoudelijk zijn de antwoorden niet bepaald sterk. Het lijkt erop dat ze tickets het liefst snel willen “wegwerken” – wat er voor zorgt dat er meer mailwisseling nodig is (met telkens een dag vertraging) voor er een eventueel antwoord is.
– De manier van communiceren is ook niet al te sterk. Reacties als “Verder kan ik ehlaas ook neit zo 1 2 3 ies bedenken, ” (copy-paste) zijn geen uitzondering. Afgezien dat ik een beter antwoord had verwacht, had het op zijn minst in ABN beschreven kunnen worden.
– Collega's spreken elkaar op veel zaken tegen. Zowel op technische punten (waar de ene zegt “Uiteraard, dat is geen probleem” zegt de ander dat het niet mogelijk is). Om uitsluitsel te krijgen moet ik het nogmaals vragen (met wederom een dag vertraging).
– Telefonisch werkt soms beter – maar er wordt duidelijk aangegeven dat dit niet gewaardeerd wordt. Terwijl ik aan de telefoon hing werd me letterlijk gevraagd gewoon te mailen. Bij een check (“we kunnen er snel even doorheen lopen?”) was de reactie wederom “Nee, mail maar gewoon”. Dat is an sich geen probleem, ware het niet dat de mail communicatie ontzettend stroef verloopt.
– Verzoeken moeten vaak 3-4 keer worden gedaan voordat ze succes hebben. Enkele voorbeelden:
– – Vragen om specificaties server te upgraden: 4 x moeten vragen (per mail telefonisch) voordat men actie ondernam.
– – Vragen om extra IPs aan server toe te voegen: 3 x moeten vragen (per mail telefonisch)
– – 4-tal vragen omtrent verhuizen server: na 2 x mailen en 1 x telefonisch contact de belofte krijgen “we komen er op terug” en vervolgens een mail ontvangen “welke vragen heeft u precies, wilt u ze nog één keer mailen”.
Of ik klant bij CloudVPS blijf? De tijd zal het leren.
Of ik aanraad om klant te worden hangt van je eisen & verwachtingen af.
– Ben je zeker dat je geen extra hulp nodig hebt (en dus server-expert bent), dan yes – prima partij!
– Ben je geen server-expert, of wil je flexibel zijn (snel schakelen qua upgrades, extra resources etc) of verwacht je (naast de hosting zelf) ook prima service – dan zou ik doorzoeken.
Hopeloze customer service of wat daar voor door moet gaan. Als MKB moet je mijlen ver van deze jongens blijven. 2 dagen zonder email gezeten, geen respons. Prioriteiten liggen ergens anders dan bij (kleine) klant. Hopeloos !
Als je op zoek bent naar een goedkope webhost en uptime/service niet zo belangrijk zijn, kan dit een juiste keuze zijn. Als je echter op zoek bent naar een hosting partij die klantgericht is, zoek dan vooral verder.
Niks dan lof voor CloudVPS! De oplevering van de VPS ging zeer snel en de support is geweldig. De prijzen zijn daarnaast ook nog eens erg aantrekkelijk. De voornaamste website die ik op de VPS draai ontvangt zeer veel (gelijktijdige) bezoekers, dus uptime is voor mij zeer belangrijk. Nu, na 6 maanden, heb ik nog geen minuut downtime gehad, heerlijk!
Zeer goede ervaringen met CloudVPS als webhoster. Sinds 2012 hebben wij daarom al onze VPS-servers bij CloudVPS ondergebracht.
– Goede support
– Telefonisch goed bereikbaar
– Direct actie ondernemen bij calamiteiten
– Eerlijk en transparant bij problemen
– Voldoende kennis en expertise om lastige server configuraties en problemen op te lossen
Afgelopen maanden is CloudVPS flink aan het investeren in nieuwe server op een nieuw platform met onder andere SSD Caching met dm-cache. Hier plukken wij nu erg de vruchten van en de servers zijn veel sneller en beter schaalbaar.
CloudVPS is voor ons momenteel de juiste keuze. Ga zo door!
Na 3 jaar bij een partij te hebben gezeten met één fysieke server, zijn we in zee gegaan met CloudVPS (voorheen XLS Hosting).
Als klant van het eerste uur zijn we tot op de dag van vandaag zeer tevreden. Na een aantal jaar samenwerking gaan we inmiddels richting de afname van 20 VPS-en en dit aantal zal zeker verder groeien. Het betreft hier zowel Windows als Linux servers, waarbij de techniek dik in orde is. De volledige redundantie van het netwerk, het automatische failover systeem en automatische uitgebreide server monitoring zijn hier slechts enkele voorbeelden van.
Daarnaast heeft CloudVPS veel technische kennis in huis waardoor probleemstukken of storingen adequaat opgelost worden en dat ze technisch uitdagende implementaties durven aan te pakken.
Een ander sterk punt is de inzet op eigen technische ontwikkelingen waardoor er voortdurend verbeteringen toegevoegd worden aan de cloud.
Ook de toekomstplannen, die duidelijk en met regelmaat gecommuniceerd worden, liegen er niet om. Zo is CloudVPS op dit moment druk bezig met het standaardiseren en certificeren van Cloud diensten en werkt het samen met de Florida International University om een nieuwe vorm van caching te ontwikkelen om performance verder te optimaliseren.
Zeer stabiele en betrouwbare hosting met deskundige ondersteuning. Hope uptime. Ik heb veel ervaring met verschillende ISP's en dit is echt een verademing. Men komt na wat men belooft. Aanrader!
Sedert anderhalf jaar runnen wij enkele webshops.
Tot gisteren nooit geen probleem gehad, alles draaide naar behoren.
Bij het aanpassen van enkele gegevens is er het een en ander fout gelopen, ALLES WEG!
Gelukkig heeft het team van Cloud VPS alles kunnen herstellen binnen enkele uurtjes. Ik ging er van uit dat alle data verloren was.
Ik denk dat ze bij CloudVPS allen een hoed dragen, daar kunnen ze uit toveren.
Dank je wel voor de support en hulp!