Rangschikking

De rangschikking van onze top lijsten doen wij op basis van de ondersteuning, prijzen, functies, snelheid, de focus van desbetreffende hosts, gebruiksgemak, de ratings en ook zeker niet te vergeten: onze eigen ervaringen.

Wil je weten welke hosts nou puur de beste ervaringen van users hebben? Kijk dan vooral bij onze awards en dan naar de best beoordeelde hosters, die top 10 van ieder jaar is puur gemaakt op waarderingen van gebruikers. Lees ook: Disclaimer: Over onze rangschikking.

Advertentie beleid

Jaja, ook webhosters heeft adverteerders, premium plekken en werkt ook samen met partijen waarbij als je doorklikt en je hosting avontuur begint wij een vergoeding krijgen. We ontkomen hier niet aan om deze website up & running te houden.

Wel zijn wij open en volledig transparant over hoe wij samenwerken. Een samenwerking heeft bijvoorbeeld geen enkele invloed op het gehele review systeem. Lees er hier alles over: Disclaimer: Advertenties op Webhosters.nl.

Antagonist

€€€
Premium partner

Belooft krachtige en stabiele hosting voor iedereen, maar hoe houden ze zich staande in de praktijk? Lees de ervaringen van gebruikers die deze Nederlandse speler echt hebben getest.

Overweldigend postief
o.b.v. 2239 ervaringen
4.8
Webhosters-Badge-Snelheidstest2022-top10
Webhosters-Badge-Bestbeoordeeld2021-top10
Webhosters-Badge-Snelheidstest2020-top10
Webhosters-Badge-Bestbeoordeeld2022-top10
Webhosters-Badge-Snelheidstest2023-nr2
Webhosters-Badge-Klantenservice2019-NR3
5 star
88%
4 star
10%
3 star
1%
2 star
1%
1 star
1%
Pluspunten
Vriendelijk 0
Reageert snel 0
Komt afspraken na 0
Voldoet aan verwachtingen 0
Telefonisch geholpen 0
Snel opgelost 0
Goede prijs/kwaliteit 0
Verbeterpunten
Sneller reageren 0
Beleefder communiceren 0
Makkelijker systeem maken 0
Overweldigend Positief
Alle ervaringen (2239)
Overweldigend postief
Meest nuttige Antagonist ervaringen
Niet kunnen inloggen op Direct Admin opgelost!

Al erg lang klant bij Antagonist met een Slim pakket. Tot nu toe en nog steeds zeer tevreden. Doe zelf tot nu erg weinig met de uitgebreide mogelijkheden. Tot op heden (nog) niet nodig geweest. Ik wilde een nieuwe forward instellen en diende in te loggen op Direct Admin. Dit werkte niet, site opende niet verder. Via chat contact gezocht, razendsnel contact en wij kwamen tot de conclusie dat het aan mijn browsers lag, andere browser (Chrome) en het werkte weer. De keren dat ik hulp nodig had, altijd correct, adequaat, klantvriendelijk en vakkundig geholpen. Ik blijf het wel erg jammer vinden dat er geen telefonische telefonische mogelijkheid s. Waarschijnlijk nog van de oude stempel;). Ben het zeker eens met anderen dat het no nonsense service niveau erg hoog is en zich onderscheid van menig ander bedrijf!
M.v.g. Dennis

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Antagonist – 17 mei 2013

Reeds 2 dagen ‘down' wegens spammail, geen antwoord op verschillende mails. Zonder toegang kunnen wij het probleem niet corrigeren. Als internetbedrijf kost mij dit veel geld.

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Erg tevreden en een goede klantenservice!

Als digibeet vind ik het allemaal maar ingewikkeld om de ‘achterkant’ van een website goed instellen. Gelukkig kon ik met al mijn vragen terecht bij de klantenservice en werd ik direct en goed geholpen!

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Deskundig personeel, erg lange wachttijden en vaak het gevoel van verkeerde prioritering.

Wilde mijn website verhuizen en vanwege de goede reviews gekozen voor Antagonist.
Ik vond het echt drama, de helpdesk wordt bemand door kundig personeel maar ze zijn niet erg responsief. Of er wordt op de verkeerde manier geprioriteerd. (belangrijke of grote bestaande klanten eerst?)
Het verhuizen van je website is niet bepaald ‘easy-peasy' maar de helpdesk gaat er vanuit dat je programmeerkennis op HBO niveau zit blijkbaar.
Ik weet genoeg van webdesign/hosting/programmeertaal gerelateerde zaken maar wanneer de hand-out van Antagonist niet meer actueel is of niet correspondeert met wat jij op je scherm ziet mag je het zelf gaan oplossen.
Of je zit weer 24uur te wachten op een antwoord. De antwoorden worden dan standaard en kort.
Na 5 dagen ben ik geen steek verder gekomen en heb een refund aangevraagd.
Ik vindt het geen aanrader.

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Zeer Tevreden over verhuizen van andere aanbieder naar Antagonist

Ik ben overgestapt doordat mijn mailbox steeds vol zat en de optie bij Mijndomein er niet was om Gb bij te kopen.

Bij Antagonist was de opslag voor mail al direct 10 keer zo veel, de verhuis van website en mail is allemaal goed gelopen en ik heb ook geen mailverkeer gemist tijdens de verhuis.

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Positief
Recente ervaringen (15)
Positief
Recente Antagonist beoordelingen
Hogere prijs, steeds minder opties.

Was altijd tevreden over Antagonist doch naast dat ze geen “onbeperkt websites” meer bieden in hun plus pakket hebben ze zonder enige correspondentie naar de klanten toe nu het ook onmogelijk gemaakt om een externe domeinnaam (zelfs als die via een andere account bij hen besteld is) te koppelen aan een bestaand hosting pakket!

Omdat ik nog steeds tevreden ben geweest met de klanten service maken ze het mensen die hobby matig wat websites runnen het gewoon heel moeilijk en duur!

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Meerdere malen ontzettend fijn geholpen!

Op mijn wordpress website stond een DNS-record verkeerd. Ik had zelf geen idee hoe dit moest en heb toen met de supportafdeling contact gezocht per mail. Binnen 1u kreeg ik reactie terug en was mijn probleem verholpen, waardoor mijn website weer zichtbaar is!

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Bijna 500% kosten stijging in één keer!

Je kent het wel…
Je krijgt een mail dat je hosting pakketten duurder zijn geworden.
Alles wordt nou eenmaal duurder.
Hoeveel zou het zijn 5%, 10%?

Nee Antagonist verhoogd zijn prijs met bijna 500% in één keer!
Onacceptabel.

Aan het eind van de mail staat: Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag persoonlijk verder.
In April een mail gestuurd en antwoord gekregen van Robin de Mailbot… lekker persoonlijk.

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Kwaliteit voor een, voor deze tijd, betaalbare prijs

Voor een ieder die, anno 2024, nog voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten: zoek een andere host. Continue moeten systemen worden aangepast naar de huidige maatstaven. Voor iedereen die een veilige en goede, stabiele webhoster zoekt met een klantenservice die snel reageert, kies voor een host als deze. Als je er ook even geen erg in hebt, zorgt hun systeem ervoor dat bedreigingen op je site worden gestopt. Nee, ik ben geen medewerker van Antagonist, gewoon een tevreden klant.

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Technisch prima, betrouwbaarheid van kosten is waardeloos (bijna respectloos)!

Sinds 2007 altijd een redelijk tevreden klant geweest bij Antagonist. Wat me ook in 2012 stoorde – een prijsverhoging van 230% – stoort me ook nu weer, een prijsverhoging van 375%. Ik snap dat prijzen stijgen, maar ik verwacht ook dat het bedrag dat ik mijn webhoster betaal voldoende is om mij een toekomstbestendig en competitief product te blijven bieden. Klanten confronteren met belachelijke verhogingen, maakt Antagonist een onbetrouwbare partner op de lange termijn. Wie garandeert mij dat de volgende verhoging geen 500% is, omdat Antagonist van mening is dat er aan een vraag moet worden voldaan die ik als klant niet heb gesteld?

Liever had ik mijn domeinen en hosting ook de komende 17 jaar nog bij Antagonist gehouden, maar voor dit soort bedragen loont het om naar een andere Nederlandse partij te gaan.

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Antagonist als reactie op
Technisch prima, betrouwbaarheid van kosten is waardeloos (bijna respectloos)!
Hi Frits, bedankt voor je review. Het klopt dat we onlangs onze prijzen hebben verhoogd. Het is dan ook goed om te benoemen dat we dat in de tussenliggende jaren (dus tussen 2012 en 2023) dit niet hebben gedaan. Juist omdat we liever bezig zijn met de technische kant en het verhaal daaromheen, dan elk jaar weer te bepalen welke prijzen we gaan hanteren. Met de prijsverhoging van dit jaar zorgen we er inderdaad ook voor dat onze producten toekomstbestendig blijven. Heb je al contact met ons opgenomen? Zo niet, dan horen we graag van je via support@antagonist.nl zodat we je een persoonlijk voorstel kunnen doen. Met vriendelijke groet, Het Antagonist-team
Van 4,10 naar 19,95 per maand! Bijna 500% stijging!

Al meer dan 10 jaar tevreden klant bij Antagonist. Altijd prima geholpen en de prijsstijgingen waren binnen de fatsoensnormen.

Nu ga ik echter met mijn reseller pakket van 4,10 euro naar 20 euro per maand! En dat wordt dan gewoon medegedeeld, geen overgangsperiode of voorstel of wat ook. Gewoon het bedrag wat je betaalt keer 5(!). Een stijging van zowat 500% !

Mooi dat ik er “veel meer voor terug krijg”. Maar daar merk ik helemaal niets van want dat gebruik ik toch niet. Wat ik wel merk is dat ik bijna 5 keer zoveel betaal.

Ik ga helaas na bijna 15 jaar op zoek naar een nieuwe hoster. Dit is gewoon onbeschoft.

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Antagonist als reactie op
Van 4,10 naar 19,95 per maand! Bijna 500% stijging!
Hallo Mart, bedankt dat je de tijd en moeite hebt genomen om deze review te schrijven! Dat waarderen we. Ook is het goed om te lezen dat je bijna 15 jaar al bij ons bent. We kunnen zo geen contact met je terugvinden. We zouden je namelijk graag een persoonlijk voorstel willen doen. Mail gerust naar support@antagonist.nl, dan kijken we graag wat we voor je kunnen betekenen!
Prijsstijging van 30%

Ook hier geconfronteerd met een niet gecommuniceerde prijsstijging van 30% t.o.v. vorig jaar.
Sinds 2015 zeer tevreden klant en 1x eerder geconfronteerd met een stijging van 20% in 2022 maar deze prijstijging is echt absurd. Ook wij zitten te denken om maar eens over te stappen naar een andere provider.

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Antagonist als reactie op
Prijsstijging van 30%
Hi Wim, bedankt voor je review! Goed om te lezen dat je al jarenlang tevreden klant bij ons bent. Per mail hebben we al het een en ander aangegeven waarom de prijsverhoging noodzakelijk was. Daarbij hebben we je ook een persoonlijk voorstel gedaan en dat voor je klaargezet. Indien je nog vragen of opmerkingen hebt, reageer dan gerust. Dan kijken we graag wat we verder voor je kunnen betekenen!
Prijsstijging afgelopen jaren van 380%

Ik had door de jaren heen veel pakketen bij Antagonist. Webhosting en ook de resellerwebhosting. Ze zijn door de jaren heen met 380% in prijs gestegen, echt absurd.
Voor mij rede om na, denk ongeveer 20 jaar over te stappen naar een nieuwe provider.

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Antagonist als reactie op
Prijsstijging afgelopen jaren van 380%
Hi Remco, bedankt voor je review! We waarderen enorm dat je al zo lang klant bent bij ons. Natuurlijk hopen we dat we onze samenwerking kunnen voortzetten. Per mail hebben we uitgelegd waarom de tariefwijziging noodzakelijk was. Ook hebben we je een persoonlijk voorstel gedaan. Reageer gerust op de betreffende mail als je hierover vragen hebt. Graag helpen we je dan gericht verder.
Antagonist – prijzen omhoog en service naar beneden

Ik zou maar eerst nadenken om hosting bij Antagonist af te nemen. Ze zijn traag in respons. Prijzen afgelopen jaar ineens met 30% verhoogd. Ze zijn niet telefonisch bereikbaar en afhankelijk van hun respons tijd. Vervolgens krijg ik een rekening voor een hosting die ik al opgezegd had en wil ik betaald geld terug ben je weer afhankelijk van een mail berichtje. Als ondernemer ben je druk met andere zaken dan Antagonist helpen in hun te kleine administratie afdeling. Hun keuze (goedkoop) om alles online t doen en de klant heeft het nakijken.

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Antagonist als reactie op
Antagonist – prijzen omhoog en service naar beneden
Hi Frank, bedankt voor je feedback! Antagonist levert sinds haar oprichting geen telefonische ondersteuning. Daar zijn we altijd open over. Onze kracht ligt juist bij snelle hulp per e-mail en live chat. Op werkdagen reageren we binnen 4 uur en bij spoed binnen 30 minuten. We hebben de correspondentie nagekeken en zien dat er ook hier telkens tijdig is gereageerd. Over verlengingen of wijzigingen informeren we klanten ruim van tevoren. Bewust, zodat er genoeg tijd is om te handelen. Als je ooit een herinnering mist of te laat ben, dan is onze klantenservice er om je verder te helpen. Het spijt ons dat je een andere ervaring hebt en zien je graag tevreden. Als we nog iets voor je kunnen doen, laat het ons dan weten. We staan klaar en horen graag van je.
Niet kunnen inloggen op Direct Admin opgelost!

Al erg lang klant bij Antagonist met een Slim pakket. Tot nu toe en nog steeds zeer tevreden. Doe zelf tot nu erg weinig met de uitgebreide mogelijkheden. Tot op heden (nog) niet nodig geweest. Ik wilde een nieuwe forward instellen en diende in te loggen op Direct Admin. Dit werkte niet, site opende niet verder. Via chat contact gezocht, razendsnel contact en wij kwamen tot de conclusie dat het aan mijn browsers lag, andere browser (Chrome) en het werkte weer. De keren dat ik hulp nodig had, altijd correct, adequaat, klantvriendelijk en vakkundig geholpen. Ik blijf het wel erg jammer vinden dat er geen telefonische telefonische mogelijkheid s. Waarschijnlijk nog van de oude stempel;). Ben het zeker eens met anderen dat het no nonsense service niveau erg hoog is en zich onderscheid van menig ander bedrijf!
M.v.g. Dennis

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Al jaren topservice

Wellicht niet de goedkoopste, maar naar mijn ervaring met veel hostingbedrijven de beste op het gebied van kwaliteit en service.
Praktisch geen downtime of problemen, en je vragen worden altijd snel, adequaat en meedenkend beantwoord. Wat in deze tijd in schril contrast staat met menig klantenservice. Money well spent.

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Ik ben super tevreden van Antagonist

Ik ben super tevreden van Antagonist, op alle vlakken en dit al reeds 15 jaar.
Stabiliteit en snelheid website zijn zeer goed, klantendienst is eigenlijk perfect, prijzen zijn zeer correct.
100% tevreden!

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Superfijne kantenservice!

Ik had een technische vraag/probleem, en die werd meteen goed opgepakt en opgelost door Marco van de klantenservice. Hij was vriendelijk, communiceerde duidelijk, en stemde de oplossing goed met mij af. Ik voelde me ontzorgd, en binnen no time was mijn probleem opgelost.

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Tevreden klant, met een negatieve uitschieter

Tot nu toe ben ik altijd een zeer tevreden klant geweest. De diensten die ze aanbieden zijn kwalitatief goed en de hostingpakketten zijn zeer uitgebreid en up to date met de laatste technische zaken. Tot op heden ook nooit echt contact moeten hebben met de klantenservice.

Totdat ik laatst voor een domeinnaam, die extern stond, DKIM wilde configureren. Ze gaven aan dat zij de volledige controle over de domeinnaam moesten hebben om dit te regelen en er een verhuizing voor nodig was. Voor de verhuizing heb ik nog nagevraagd of DNSSEC, DKIM en DANE dan zouden werken voor dit domein en dat werd mij verzekerd.

Helaas bleek na de verhuizing dat voor mijn domeinnaam, Antagonist niet het juiste DNSSEC algoritme ondersteunt. Op zich kan het gebeuren dat dit over het hoofd wordt gezien, zeker voor mijn niet-standaard domeinextensie. Alleen om dan te adviseren dat ik het zelf maar moet gaan oplossen met de beheerder van dit TLD is alles behalve wat je verwacht aan service.

Tot op heden niets dan lof en anderen ook geadviseerd om hier hosting af te nemen en ik hoop maar dat deze service een eenmalige, negatieve uitschieter was.

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Onmisbare hulp gehad bij update php 7.4 naar php 8

Bij een website van een van mijn klanten moest de php-versie worden bijgewerkt. Hierbij liep ik van de ene foutmelding tegen de andere aan. Het was voor mij totaal niet duidelijk hoe ik het moest aanpakken.

Hiranthi Herlaar heeft me bij de hand genomen en geholpen om de instellingen van A tot Z in orde te krijgen. Sterker nog, ze heeft me eigenlijk al het werk uit handen genomen. Dit had ik nooit zelf kunnen oplossen.

Ontzettend blij en tevreden met deze service van een topprovider – waar ik overigens al een tiental jaren zeer tevreden klant ben!

Was deze beoordeling nuttig voor jou?

Over Antagonist

Antagonist biedt een compleet hostingpakket dat ontworpen is om eenvoudig en snel te gebruiken te zijn. De helpdesk is beschikbaar om klanten te ondersteunen bij eventuele problemen, en het bedrijf heeft in de afgelopen jaren meerdere positieve beoordelingen ontvangen. Antagonist richt zich op hosting voor onder andere WordPress-websites, webshops en e-mailaccounts. De servers bevinden zich in Europa en zijn AVG-compliant, met aandacht voor veiligheid en duurzaamheid. De hosting biedt functies zoals 1-klik installatie, onbeperkt e-mail en databases, en een 30 dagen geld-terug-garantie.

Incl. e-mail, SSL en backups
50 GB SSD schijfruimte
NL Domein
vanaf
€14,28 Per jaar
COM Domein
vanaf
€21,48 Per jaar
Goedkoopste Hosting
vanaf
€9,99 Per maand
Wordpress Hosting
vanaf
€9,99 Per maand
Contactmogelijkheden
Nederlandstalige klantenservice, Uitgebreide kennisbank,
Bestellen en starten
One-Click Install is mogelijk,
Wat deze host voor ons een winnaar maakt
Nederlandse roots,