Voor de hosting geschiedenisboeken: Alphamega was ooit een hosting bedrijf gevestigd in Eindhoven. De klanten van Alphamega zijn uiteindelijk onderdeel geworden van Yourhosting. (onderdeel van Your Online)
AlphaMega is onderdeel geworden van Yourhosting, via de groep Your Online. De website is ook offline en niet meer toegankelijk.
Alphamega heeft een website voor ons gecreëerd in 2008.
Wij reizen veel, ook in landen waar luchtpost nog per pakezel wordt vervoerd en hebben daardoor veelvuldig gebruik gemaakt van onze website en e-mail. Of we nou vanuit Malawi, Guatemala of een westelijk land hulp nodig hebben, Alphamega heeft nog steeds ruimschoots in onze behoefte voorzen, en dat op een uiterst vriendelijke en behulpzame manier.
Vele jaren zeer tevreden klant geweest bij Alphamega.
Met een groot aantal hosting pakketten en registraties.
Goede service, deskundige medewerkers, telefonisch 99% van de openingstijden bereikbaar. Iedereen weet wie ze aan de lijn hebben en geven snel en deskundig advies, storingen waren bekend en snel opgelost.
Er konden afspraken worden gemaakt over pakketkortingen, facturering, etc.
Prima geregeld, zeker sinds men heeft besloten af te stappen van de z.g. Proforma-facturering.
Dat was in het begin zo, echter is op een paar zeer essentiële zaken verandert.
Helaas.
Helaas heeft Alphamega een tijd geleden besloten niet alleen nieuwe servers in te richten. (waarvan wij uitgaan dat dat af en toe moet gebeuren)
Ook de mailboxen zijn min of meer (on)vrijwillig verhuisd, echter nog steeds onbeveiligd bij derde partijen.
Men heeft ook besloten een nieuw “dashboard” in te voeren, waardoor het beheer van de site(s), de mailboxen en de facturering etc. een digitaal gedrocht is geworden.
Facturering en betaling kan alleen nog via het dashboard. De factuurdatum komt in veel gevallen niet overeen met de registratiedatum, waardoor voorgenomen (pakket)wijzigingen niet meer kunnen plaatsvinden. Direct betalen via iDeal, een bankoverschrijving of automatische incasso is onmogelijk, er is geen bankrekening meer!
Creditering van onterechte betalingen ook niet.
Storingen van Hosting en email vinden uit het zicht van Alphamega plaats en zijn moeilijk op te lossen.
Medewerkers nog steeds telefonisch zonder omwegen bereikbaar, het enige overgebleven pluspunt!
Als men “mobiel” is in Europa kun je niet overal en altijd “even” inloggen in een “dashboard” (we zijn met onze digitale infrastructuur in Nederland verwend!) waardoor betalingen mislopen en je website, je email en webmail zonder aankondiging “offline” is.
Je zit zomaar onterecht een tijdje op “zwart”.
Met flinke bedragen voor hosting, mail en registraties mag je buiten een goede persoonlijke service wel een gesmeerde techniek verwachten in een voor de klant gebruiksvriendelijke omgeving. Het laatste is essentieel.
Wij hebben dat vaak benadrukt, helaas zonder resultaat.
Wellicht is dit alles geen halszaak voor particulieren met één website en één mailbox.
Voor bedrijven is dit een volstrekt onmogelijke werkwijze.
Na vele jaren hebben wij onze websites inclusief domeinregistraties verhuisd.
Wat wij Alphamega willen meegeven:
Programmeurs zijn niet voor niets trots op hun werk. Niemand anders heeft de kracht de werkelijkheid te veranderen. Hoe meer de wereld afhankelijk is van computers om te bepalen hoe de wereld werkt, hoe krachtiger de programmeurs worden.
Maar loop niet naast je schoenen, programmeurs maken nog meer dan genoeg fouten en een perfect stuk code bestaat niet. Trap vooral niet in valkuilen …. en luister goed naar je klanten!
Ondanks dat ik weinig verstand van computers heb, heb ik met swiftysite van alphamega mijn eigen site kunnen bouwen. Mijn vragen hierover werden duidelijk beantwoord en problemen die ik zelf niet kon oplossen werden door hen opgelost. Helemaal top!
Dramatisch slechte hosting. Gehoste website valt soms zonder reden uit, facturatie is afschuwelijk slecht (je kunt niet eens een vaste maandelijkse overschrijving naar dit bedrijf instellen), en als de betaling daardoor misloopt, halen ze de website onaangekondigd uit de lucht. Daarnaast wordt functionaliteit zonder aankondiging gewijzigd, en de klantenservice weet van niets bij storingen. Al geruime tijd klant, maar het is nu echt tijd om te verhuizen. Volstrekt onbetrouwbare partij om je bedrijfspagina te hosten!
Alphamegahosting heeft Swiftysite 2 geintroduceerd en aanvankelijk zag ik tegen de hoeveelheid werk op mijn site aan Swifty 2 aan te passen, maar dankzij heel goede telefonische adviezen bleek het een fluitje van een cent met uitstekend resultaat
Alphamega heeft een website voor ons gecreëerd in 2008.
Wij reizen veel, ook in landen waar luchtpost nog per pakezel wordt vervoerd en hebben daardoor veelvuldig gebruik gemaakt van onze website en e-mail. Of we nou vanuit Malawi, Guatemala of een westelijk land hulp nodig hebben, Alphamega heeft nog steeds ruimschoots in onze behoefte voorzen, en dat op een uiterst vriendelijke en behulpzame manier.
Vele jaren zeer tevreden klant geweest bij Alphamega.
Met een groot aantal hosting pakketten en registraties.
Goede service, deskundige medewerkers, telefonisch 99% van de openingstijden bereikbaar. Iedereen weet wie ze aan de lijn hebben en geven snel en deskundig advies, storingen waren bekend en snel opgelost.
Er konden afspraken worden gemaakt over pakketkortingen, facturering, etc.
Prima geregeld, zeker sinds men heeft besloten af te stappen van de z.g. Proforma-facturering.
Dat was in het begin zo, echter is op een paar zeer essentiële zaken verandert.
Helaas.
Helaas heeft Alphamega een tijd geleden besloten niet alleen nieuwe servers in te richten. (waarvan wij uitgaan dat dat af en toe moet gebeuren)
Ook de mailboxen zijn min of meer (on)vrijwillig verhuisd, echter nog steeds onbeveiligd bij derde partijen.
Men heeft ook besloten een nieuw “dashboard” in te voeren, waardoor het beheer van de site(s), de mailboxen en de facturering etc. een digitaal gedrocht is geworden.
Facturering en betaling kan alleen nog via het dashboard. De factuurdatum komt in veel gevallen niet overeen met de registratiedatum, waardoor voorgenomen (pakket)wijzigingen niet meer kunnen plaatsvinden. Direct betalen via iDeal, een bankoverschrijving of automatische incasso is onmogelijk, er is geen bankrekening meer!
Creditering van onterechte betalingen ook niet.
Storingen van Hosting en email vinden uit het zicht van Alphamega plaats en zijn moeilijk op te lossen.
Medewerkers nog steeds telefonisch zonder omwegen bereikbaar, het enige overgebleven pluspunt!
Als men “mobiel” is in Europa kun je niet overal en altijd “even” inloggen in een “dashboard” (we zijn met onze digitale infrastructuur in Nederland verwend!) waardoor betalingen mislopen en je website, je email en webmail zonder aankondiging “offline” is.
Je zit zomaar onterecht een tijdje op “zwart”.
Met flinke bedragen voor hosting, mail en registraties mag je buiten een goede persoonlijke service wel een gesmeerde techniek verwachten in een voor de klant gebruiksvriendelijke omgeving. Het laatste is essentieel.
Wij hebben dat vaak benadrukt, helaas zonder resultaat.
Wellicht is dit alles geen halszaak voor particulieren met één website en één mailbox.
Voor bedrijven is dit een volstrekt onmogelijke werkwijze.
Na vele jaren hebben wij onze websites inclusief domeinregistraties verhuisd.
Wat wij Alphamega willen meegeven:
Programmeurs zijn niet voor niets trots op hun werk. Niemand anders heeft de kracht de werkelijkheid te veranderen. Hoe meer de wereld afhankelijk is van computers om te bepalen hoe de wereld werkt, hoe krachtiger de programmeurs worden.
Maar loop niet naast je schoenen, programmeurs maken nog meer dan genoeg fouten en een perfect stuk code bestaat niet. Trap vooral niet in valkuilen …. en luister goed naar je klanten!
Dramatisch slechte hosting. Gehoste website valt soms zonder reden uit, facturatie is afschuwelijk slecht (je kunt niet eens een vaste maandelijkse overschrijving naar dit bedrijf instellen), en als de betaling daardoor misloopt, halen ze de website onaangekondigd uit de lucht. Daarnaast wordt functionaliteit zonder aankondiging gewijzigd, en de klantenservice weet van niets bij storingen. Al geruime tijd klant, maar het is nu echt tijd om te verhuizen. Volstrekt onbetrouwbare partij om je bedrijfspagina te hosten!
Ondanks dat ik weinig verstand van computers heb, heb ik met swiftysite van alphamega mijn eigen site kunnen bouwen. Mijn vragen hierover werden duidelijk beantwoord en problemen die ik zelf niet kon oplossen werden door hen opgelost. Helemaal top!
Alphamegahosting heeft Swiftysite 2 geintroduceerd en aanvankelijk zag ik tegen de hoeveelheid werk op mijn site aan Swifty 2 aan te passen, maar dankzij heel goede telefonische adviezen bleek het een fluitje van een cent met uitstekend resultaat
Ik heb helaas een zeer slechte ervaring met dit bedrijf en nog steeds.
Ik ben in 2012 met ze in zee gegaan. (eerste grote fout)
Ik kwam, naar een paar maanden uitproberen, tot de conclusie dat hun diensten toch niet aansloten aan mij behoefde en heb toen opgezegd.
Een jaar (2013) later kreeg ik een rekening van Alphamega Hosting BV die ik niet had verwacht. Ik had blijkbaar nog hosting lopen.
Ik heb met een alphamega gebeld en een medewerker gevraagd meteen deze hosting op te zeggen. De medewerker wilde dit pas doen na betaling van het opstaande bedrag. Dit bedrag heb ik betaald.
Tot mijn grote verbazing krijg in 2014 opnieuw een rekening voor de diensten die de medewerker zou opzeggen naar dat ik betaald had in 2013.
Je kunt zoals nu is gebleken geen afspraken maken met medewerkers van dit bedrijf want ze houden zich er niet aan! Mijn fout is geweest dat ik de opzegging door medewerker niet controleert heb. Maar een afspraak is toch een afspraak? Of geld dat niet voor bedrijf?
En nu loopt deze rekening bij een deurwaarde. Ik ga niet betalen voor iets wat zou worden opgezegd.
Blijf ver weg bij Alphamega Hosting BV
Ik maak ruim 10 jaar gebruik van Alphamegahosting en op alle fronten is mijn volle overtuiging dat de 5 sterren beoordeling door mij gegeven niet overdreven is, integendeel!
Joop Mol
Alphamega Hosting is voor BIS een geweldige partner. De producten zijn goed, maar in de dienstverlening onderscheiden ze zich van anderen. Het First Class Hosting pakket biedt niet alleen een domeinnaam, mailadressen en de helpdesk, maar daarbij bovendien de mogelijkheid om met allerlei tools zelf aan de slag te gaan om eenvoudig een website te maken. Hadden we vragen, werden we direct geholpen, zelfs als we door onze eigen onhandigheid fouten hadden gemaakt. Medewerkers kennen hun klanten, maken aantekeningen voor controles en follow-ups en maken er daarmee een punt van de klus te klaren tot het ook echt geklaard is. Een partner waar je wat aan hebt, dus!
Alphamega Hosting is voor BIS een geweldige partner. De producten zijn goed, maar in de dienstverlening onderscheiden ze zich van anderen. Het First Class Hosting pakket biedt niet alleen een domeinnaam, mailadressen en de helpdesk, maar daarbij bovendien de mogelijkheid om met allerlei tools zelf aan de slag te gaan om eenvoudig een website te maken. Hadden we een vragen, werden we direct geholpen, zelfs als we door onze eigen onhandigheid fouten hadden gemaakt. Medewerkers kennen hun klanten, maken aantekeningen voor controles en follow-ups en maken er daarmee een punt van de klus te klaren tot het ook echt geklaard is. Een partner waar je wat aan hebt, dus!
In december 2008 ben ik via de uitstekende opinies op het internet over Alphamegahosting bij hen terecht gekomen. Tot op heden maakt zij elke belofte waar! wij zijn zeer tevreden over onze swiftysite en de mogelijkheden ervan. Professioneel en zeer klantvriendelijk bedrijf
Zeer stabiele servers, kan me niet heugen dat mijn site niet online was. Ondersteuning en service zijn 100%. Kan geen reden bedenken om over te stappen.
Prima ervaringen. Prijs kwaliteit goed.
Service gericht. Jortom fijne partij om mee te werken, aanrader
7 jaar lang ben ik klant van AMH, ik ben tot nu toe zeer tevreden. Prima organisatie werd keurig te woord gestaan en snel geholpen!. Problemen worden direct opgevolgd en opgelost. Zeer hoge service graad, ga zo door!
Wij zijn totaal niet handig met de computer en dan is het fijn om te weten dat er een deskundig team aanwezig is dat altijd klaar staat om je te helpen.
Ook de nieuwsbrieven die we ontvangen worden door ons zeer gewaardeerd.
Kortom een aanrader!
Ik heb een aantal websites lopen bij AMH, en heb regelmatig vragen. Ik ben uiterst kritisch en veeleisend, maar ben uitermate tevreden over de service van AMH, en de manier waarop de verschillende medewerkers mij te woord staan. Er heerst een servicegerichte en betrokken cultuur. Ook de snelheid waarmee actie wordt ondernomen, en de terugkoppeling hiervan, stemmen mij tot tevredenheid.
Alphamega Hosting was een hostingbedrijf dat in 2001 werd opgericht en jarenlang veel klanten bediende. Het bedrijf was gevestigd in Eindhoven en bood telefonische ondersteuning voor vragen en support. Bij Alphamega Hosting konden klanten domeinnamen registreren, e-mailpakketten afnemen, en specialistische hosting aanvragen, zoals WordPress-hosting. Een opvallende dienst van Alphamega was de AutoUpdate AI voor WordPress-hosting, die automatische updates verzorgde voor extensies, plugins, en thema's.